مراسمات عزاداری محرم و صفر در هزار نقطه استان بوشهر برگزار شد

خبرگزاری مهر , 23 آذر 1394 ساعت 22:30

رئیس شورای هیئت‌های مذهبی استان بوشهر گفت: مراسمات عزاداری محرم و صفر در هزار نقطه استان بوشهر برگزار شد


نوشاد نوشادی صبح دوشنبه در نشست فعالان دینی و مذهبی استان بوشهر اظهار داشت: در ایام محرم و صفر شاهد برگزاری برنامه‌های بسیار خوبی در استان بوشهر بودیم که همه برنامه‌ها با مشارکت و محوریت مردم برگزار شد.

وی ادامه داد: یکی از برنامه‌های ما برگزاری برنامه‌های آموزشی بود که این دوره‌های آموزشی پیش از ماه محرم برگزار شد و در ارتقای سطح کمی و کیفی برنامه‌های عزاداری نقش بسیار مهمی داشت.

رئیس شورای هیئت‌های مذهبی استان بوشهر با اشاره به برگزاری همایش شیرخوارگان حسینی در ۷۰۰ نقطه استان بوشهر، اضافه کرد: مراسمات عزاداری محرم و صفر در هزار نقطه استان بوشهر برگزار شد.

وی بیان کرد: برگزاری مراسمات سینه‌زنی، زنجیرزنی،‌ حرکت دسته‌حات عزاداری، برپایی مجالس روضه‌خوانی، پامنبری، تعزیه‌خوانی از دیگر برنامه‌های هیئت‌های مذهبی در ایام محرم و صفر بود.

نوشادی از گسترش مجالس روضه‌خوانی خانگی در ایام محرم امسال نسبت به سال‌های گذشته خبر داد و افزود: به منظور توسعه برنامه‌های قرآنی در هیئت‌های مذهبی نیز برنامه‌ریزی لازم صورت گرفته است و تفاهم‌نامه‌ای در این زمینه امضا شده است.

رئیس شورای هیئت‌های مذهبی استان بوشهر با اشاره به برپایی ۴۰۰ ایستگاه صلواتی در ایام محرم و صفر در استان، خاطرنشان کرد: در جریان پیاده‌روی نجف تا کربلا نیز چند موکب و ایستگاه صلواتی در کشور عراق توسط هیئت‌های مذهبی بوشهر برپا شد.

وی گفت: مراسم راهپیمائی بزرگ ولایت نیز در روز شهادت امام رضا(ع) به مسافت ۱۷ کیلومتر در دشتستان برگزار شد که بیش از ۷۰ هزار نفر در این برنامه حضور داشتند.

نوشادی، توجه به قرآن را یکی از محورهای اساسی برگزاری مراسمات مذهبی در استان بوشهر دانست و افزود: همه برنامه‌های دینی و مذهبی با محوریت مردم برگزار می‌شود.


کد مطلب: 28790

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/news/28790/مراسمات-عزاداری-محرم-صفر-هزار-نقطه-استان-بوشهر-برگزار

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir