خدمت به مسجد باید بالاترین افتخار محسوب شود

خبرگزاری شبستان , 24 آذر 1394 ساعت 12:21

حجت الاسلام فلاح زاده بر لزوم آگاه کردن مردم درباره اهمیت خدمت به مسجد تاکید کرد و گفت: خدمت به مسجد باید بالاترین افتخار محسوب شود.


حجت الاسلام فلاح زاده، رئیس ستاد ترویج احکام دین بر لزوم فرهنگسازی خدمت به مسجد در میان مردم تاکید کرد و به خبرنگار حوزه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان گفت: اگر ثواب خدمتگزاری به مسجد برای مردم بیان شود، مردم با اشتیاق بیشتر آماده خدمتگزاری به مسجد می شوند اما لازم است در این زمینه روحانیون و ائمه جماعات و خطبا فرهنگ سازی و تبلیغات داشته باشند.

وی بیان کرد: برای اینکه خدمت به مسجد در میان مردم فرهنگسازی شود و مردم خادمی مسجد را به عنوان یک افتخار وظیفه خود بدانند، بیش از پیش باید تبلیغ صورت گیرد تا مردم به عظمت و قدر و منزلت جایگاه مسجد توجه داشته باشند. در قرآن کریم از حضرت ابراهیم(ع) و اسماعیل(ع) به عنوان خادم مسجد یاده شده است بنابراین خدمت به مسجد برای همه ما بالاترین افتخار باید محسوب شود.

حجت الاسلام فلاح زاده خاطر نشان کرد: متاسفانه ما در جامعه درباره، اهمیت خدمت به مسجد و ثواب آن آگاهی سازی نکرده ایم و انتظار داریم که مردم دراین زمینه شور و اشتیاق داشته باشند.

وی با اشاره به آیه ۱۲۵ سوره بقره که خداوند در این سوره می فرمایدَ: «و عَهِدْنا إِلى‏ إِبْراهیمَ وَ إِسْماعیلَ أَنْ طَهِّرا بَیْتِیَ لِلطَّائِفینَ وَ الْعاكِفینَ وَ الرُّكَّعِ السُّجُودِ»،«پیمان بستیم با حضرت ابراهیم و اسماعیل(علیهما السلام) یعنی قول گرفتیم كه خادم مسجد باشند»، گفت:این آیه به روشنی بیان می کند که خادمی مسجد شغل انبیای الهی بوده است، انبیا افتخار داشتند که خادم مسجد بودند، اگر بدانیم که انبیا الهی افتخار خادمی مسجد را داشتند، مردم همه علاقه مند به خدمت به مسجد می شوند.خداوند در قرآن کریم وقتی می‌خواهد از شان و منزلت خادمین مسجد بگوید این شغل را به حضرت ابراهیم(ع) و فرزندش اسماعیل(ع) و پیامبر اسلام (صلی الله علیه و سلم) ربط می‌دهد.

رئیس ستاد ترویج احکام دین با اشاره به آیه ۱۸ سوره توبه تصریح کرد:خداوند در این آیه قرآن کریم می فرماید: «اِنَّماَ يَعْمُرُ مَسَاجِدَ اللّهِ مَنْ آمَنَ بِاللّهِ وَالْيَوْمِ الآخِرِ وَأَقَامَ الصَّلاَةَ وَآتَى الزَّكَاةَ وَلَمْ يَخْشَ إِلاَّ اللّهَ فَعَسَى أُوْلَـئِكَ أَن يَكُونُواْ مِنَ الْمُهْتَدِينَ»، «مسجدهای خدا را کسانی عمارت می کنند که به خدا و روز قيامت ايمان آورده اند و نماز می گزارند و زکات می دهند و جز از خدا نمی ترسند، اميد است که اينان از هدايت يافتگان باشند». از اینرو باید گفت، خدمت به مسجد موجب آبادانی مسجد می شود، کسی که خدمت به مسجد می کند، ایمان به روز قیامت و خدا دارد.

وی با اشاره به اینکه در مورد ثواب پاکیزه کردن مسجد و آماده کردن این مکان مقدس برای نمازگزاران در قران کریم نیز سفارشات شده است، گفت:اگر کسی محلی را برای نماز خواندن کسی آماده کند از ثواب بسیاری برخوردار است. از اینرو باید در زمینه خدمت به مسجد آیات و روایات بسیاری که است را تبیین کنیم و همه روایاتی که در این زمینه است را برای مردم بیان کنیم.


کد مطلب: 28798

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/news/28798/خدمت-مسجد-باید-بالاترین-افتخار-محسوب-شود

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir