بنیاد غدیر در ۲۴ شهرستان و منطقه لرستان راه‌اندازی شد

خبرگزاری مهر , 26 آذر 1394 ساعت 17:06

دبیر هفتمین همایش ملی سیره علوی از راه اندازی بنیاد غدیر در ۲۴ شهرستان و منطقه این استان با محوریت آموزش و پرورش خبر داد.


گودرز کریمی فر پیش از ظهر پنج شنبه در هفتمین همایش سیره علوی اظهار داشت: بنیاد غدیر در ۲۴ شهرستان و منطقه لرستان با محوریت آموزش و پرورش راه اندازی شده است.

وی به تشکیل شورای غدیر در استان با حضور نماینده ولی فقیه در استان و روسای دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی برای اجرایی کردن همایش سالانه اشاره کرد و بیان داشت: با دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی استان پیرامون حضور روحانیون و محققین و اساتید با رویکرد پاسداشت حریم ولایت و امامت مکاتبه داشته ایم.

مدیرکل آموزش و پرورش لرستان به برگزاری هفت همایش ملی سیره علوی با محوریت شعار سال تبیین شده مقام معظم رهبری توسط بنیاد غدیر لرستان اشاره کرد و ادامه داد: ۵۰۰ روحانی به کانون های مساجد و مراکز فرهنگی اعزام شده است همچنین بیش از هشت هزار لوح فشرده نماهنگ دهه امامت و ولایت بین دستگاه های استان برای بهره بری در همایش های عمومی توزیع شده است.

کریمی فر به برگزاری مسابقات ورزشی در دو هزار و ۸۰۰ آموزشگاه استان با محوریت بنیاد غدیر و غدیر شناسی اشاره کرد و یادآور شد: برگزاری مسابقات فرهنگی هنری دانش آموزان با موضوع "غدیر میراث ماندگار رسول امین" در چهار هزار و ۲۰۰ اموزشگاه با ۳۲۰ هزار دانش آموز لرستانی و تشکیل جلسات پرسش و پاسخ دانش آموزی با موضوع فضائل امیرالمومنین(ع) و پاسخ به شبهات با حضور مبلغان دینی در سه هزار و ۹۰۰ آموزشگاه استان از دیگر اقدامات بنیاد غدیر در لرستان است.

وی برگزاری مسابقه حفظ و شرح خطبه غدیر بین ۲۸ هزار فرهنگی استان را دیگر اقدام بنیاد غدیر لرستان دانست و افزود: برگزاری کارگاه غدیرشناسی در ۱۶ شهرستان و منطقه استان، اهدای کتب و نشریات دهه امامت و ولایت به آموزشگاه ها و مساجد، کتابت خطبه غدیر توسط دانش آموزان هنرمند لرستان در ۱۹ شهرستان منطقه استان و برگزاری مسابقه"نامه ای به بهترین پدر دنیا" که ثبت دلنوشته های دانش آموزان به امام علی(ع) بود از دیگر اقدامات بنیاد غدیر در لرستان است.


کد مطلب: 28840

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/news/28840/بنیاد-غدیر-۲۴-شهرستان-منطقه-لرستان-راه-اندازی

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir