اعزام 300 کارشناس مهدویت در آغاز امامت امام‌زمان(عج) به سراسر کشور

خبرگزاری ايسنا , 26 آذر 1394 ساعت 18:56

معاون مرکز تخصصی مهدویت گفت: از سوی این مرکز 300 کارشناس و مبلغ تخصصی مهدویت از روز 9 ربیع‌الاول به سراسر مساجد، هیئات‌، حسینیه‌ها و مدارس سراسر کشور اعزام می‌شوند.


معاون مرکز تخصصی مهدویت گفت: از سوی این مرکز ۳۰۰ کارشناس و مبلغ تخصصی مهدویت از روز ۹ ربیع‌الاول به سراسر مساجد، هیئات‌، حسینیه‌ها و مدارس سراسر کشور اعزام می‌شوند.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدرضا نصوری در گفت‌وگو با خبرنگار دین و اندیشه خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با بیان این‌که «نهم ربیع‌الاول آغاز امامت امام زمان (عج) است» اظهار کرد: فعالیت این مبلغان از روز شهادت امام حسن عسکری (ع) آغاز و تا دو روز بعد از شهادت ادامه می‌یابد.

وی افزود: تمام مراکز، حسینیه‌ها، هیئات، مساجد، مهدیه‌ها و سایر ارگان‌ها که تقاضای کارشناس مهدویت برای انجام برنامه‌های‌شان دارند،‌ می‌توانند با شماره‌های ۰۲۵۳۷۷۳۷۱۶۰ تماس بگیرند.

وی گفت: این کارشناسان درباره‌ مباحثی از جمله حدیث انتظار که ویژه ۹ ربیع‌الاول است و مباحثی همچون وحدت و همدلی، بیعت با امام زمان (عج)، شهادت امام حسن عسکری (ع) و اقداماتی که ایشان برای معرفی امام زمان (عج) به مردم داشتند تا شیعیان برای غیبت آماده شوند، سخنرانی می‌کنند.

معاون مرکز تخصصی مهدویت یادآور شد: ۹ ربیع‌الاول که آغاز امامت امام زمان (عج)‌ است فرصت‌ها و چالش‌هایی را هم به همراه دارد که در این ایام مباحث معرفتی و ولایتی مطرح می‌شود. یکی از چالش‌هایی که در این ایام وجود دارد بحث فوت خلیفه دوم است که یک عده می‌گویند این ایام را نباید جشن گرفت و بین برخی اختلاف نظرهایی وجود دارد و می‌خواهند به نوعی این هفته را آنگونه که خود می‌خواهند معرفی کنند.

نصوری گفت: در مسجد مقدس جمکران نیز همایشی برگزار می‌شود که کارشناسان مباحث معرفتی را در این مسجد مقدس مطرح می‌کنند و همچنین در همه شهرستان‌ها و استان‌ها ۲۰ مدرسه انتخاب شده که آنها پس از مراسم صبحگاهی و قرائت دعای عهد برنامه‌ای تحت عنوان عهد و بیعت با امام زمان (عج) دارند.


کد مطلب: 28842

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/news/28842/اعزام-300-کارشناس-مهدویت-آغاز-امامت-امام-زمان-عج-سراسر-کشور

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir