نظرمتفاوت مهران رجبی درباره مراسم های هیئت

روضه نیوز , 30 آذر 1394 ساعت 12:44

مردم ما غالبا شادی کم دارند و هیئت ها نیز علاوه بر بزرگداشت مراسم عزاداری با سینه زنی و روضه خوانی باید مراسمات میلاد اهلبیت و شادی هم خوب برگزار کنند. متاسفانه سبک و سیاق شعرهای مولودی همان سبک مداحی است و فقط به جای اینکه بر سینه بزنند، کف می زنند و این زیاد شادی آفرین نیست


با عرض سلام خدمت شما بازیگر متعهد و طنز

سوالات متفاوتی از شما می پرسیم که شاید کمتر شنیده باشید؛شما به عنوان یک بازیگری که غالبا در کفیلم ها و سریال های طنز بازی می کنید و سعی در شاد کردن مردم دارید، نقش هیئات رو در شادی آفرینی زندگی مردم چگونه ارزیابی می کنید؟

برای هیئات «اتاق فکر» نداریم مردم ما غالبا شادی کم دارند و هیئت ها نیز علاوه بر بزرگداشت مراسم عزاداری با سینه زنی و روضه خوانی باید مراسمات میلاد اهلبیت و شادی هم خوب برگزار کنند. متاسفانه سبک و سیاق شعرهای مولودی همان سبک مداحی است و فقط به جای اینکه بر سینه بزنند، کف می زنند و این زیاد شادی آفرین نیست. هیئات نقش بسیاری در شادی آفرینی و نشاط مانند سبک های سنتی گذشته داشته باشند.


*نقش اشک بر سیدالشهدا در زندگی خانواده های ایرانی را چقدر موثر می دانید؟

برای هیئات «اتاق فکر» نداریم اشک بر سید الشهدا در خون، فرهنگ و آیین ماست. این اشک شور آفرین است و بسیاری از مردم از این امور شفا گرفته اند، و چه شادی و سروری از این بیشتر وجود دارد که یک کسی از اهل بیت حاجت بگیرد.


*شما هیئت هم می روید؟

برای هیئات «اتاق فکر» نداریم بله . ما در کرج هیئتی داریم بسیار بزرگ که بانی آن هم خود مردم هستند. در ابتدا می خواستیم مکانی برای همایش ها و برگزاری مراسمات شادی و عزا نیز باشد تا از این راه هزینه هایش نیز تامین شود. اما اینقدر کمک و نذورات اهدا کردند که نیاز چندانی به برپایی مراسمات نشد. دهه اول محرم معمولا در آنجا به عزاداری می پردازیم.


کد مطلب: 28903

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/news/28903/نظرمتفاوت-مهران-رجبی-درباره-مراسم-های-هیئت

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir