واقف هویت انسانی و اسلامی پیدا کرده و محبت ثروت از دل او خارج می‌شود

شبستان , 30 آذر 1394 ساعت 16:21

تولیت مدرسه علمیه شیخ عبدالحسین، گفت: شخصی که وقف می‌کند هویت انسانی و اسلامی در وجود او ثابت می‌شود، این هوشیاری بزرگی است که انسان بتواند با وقف برای خود ثواب استمراری کسب کرده و محبت ثروت را از دل خود خارج ‌کند.


حجت‌الاسلام والمسلمین سید باقر خسروشاهی تولیت مدرسه علمیه شیخ عبدالحسین، شامگاه یک‌شنبه ۲۹ آذر در همایش یاوران وقف که به همت اداره اوقاف و امور خیریه ناحیه ۳، مشارکت شهرداری منطقه ۱۲ و جامعه انجمن‌های اسلامی اصناف و بازار، در هتل فردوسی برگزار شد، با اشاره به اینکه وقف از معجزات اسلام است، گفت: درست است که در ادیان دیگر نیز نوعی وقف وجود دارد اما یک کتاب فقهی در ردیف عناوین فقهی ندارند.

وقف ثواب مستمر و اثر دائمی دارد

وی با اشاره به اینکه وقف ثواب مستمر و اثر دائمی دارد، عنوان کرد: خداوند متعال برای بخشش بندگان خود راه‌های مختلفی قرار داده که یکی از آنها وقف است.

تولیت مدرسه علمیه شیخ عبدالحسین، با اشاره به آیه‌ای از قرآن کریم، اظهار داشت: بر اساس آیات الهی کسانیکه اموال خود را برای رضایت خداوند انفاق می‌کنند ثواب و پاداش فراوانی را کسب خواهند کرد و البته در روایت است که اگر انفاق طوری باشد که غیر خداوند کسی از آن اطلاع پیدا نکند ثواب بسیار بیشتری خواهد داشت.

انفاق‌کنندگان هویت انسانی و اسلامی پیدا می‌کنند

حجت‌الاسلام خسروشاهی، بیان داشت: اشخاصی که با وجود نیاز از خودگذشتگی کرده و در راه رضای خداوند انفاق می‌کنند هویت و شخصیت انسانی و اسلامی پیدا می‌کنند.

وی افزود: هر فردی ممکن است در انجام کار خیر دچار تردید شده و نتواند تصمیم بگیرد اما خداوند می‌فرماید اگر انسان‌ها برای خدا انفاق کنند ملکات انسانی در وجود آنها ثابت می‌شود.

تولیت مدرسه علمیه شیخ عبدالحسین، ابراز کرد: آیت‌الله بهجت ۷ میلیارد وجوهات در حساب خود داشت اما هیچ‌گاه از این آنها برای حل مشکلات زندگی خود استفاده نکرد.

واقف محبت ثروت را از دل خود خارج می‌کند

حجت‌الاسلام خسروشاهی، عنوان کرد: شخصی که وقف می‌کند هویت انسانی و اسلامی در وجود او ثابت می‌شود، این هوشیاری بزرگی است که انسان بتواند با وقف برای خود ثواب استمراری کسب کرده و محبت ثروت را از دل خود خارج ‌کند.

وی با اشاره به اینکه وقف مانند باغی در بلندی است که همواره بر آن باران باریده و در نهایت با شادابی میوه می‌دهد، اظهار داشت: اگر انسان کار خیر را با عجله انجام دهد باغی که به وسیله وقف و انفاق برای خود ساخته است چندین برابر میوه می‌دهد.

وقف و انفاق در نظام جمهوری اسلامی باید به اوج خود برسد

تولیت مدرسه علمیه شیخ عبدالحسین، با اشاره به اینکه وقف برای راحتی بشر و کمک به فقرا، است، افزود: به طور خاص در نظام مقدس جمهوری اسلامی که به عنوان شیعیان امیرمومنان علی(ع) شناخته شده و آبروی خدا و پیامبر(ص) در میان است باید مساله وقف و انفاق در تمام ابعاد زندگی به اوج برسد.

حجت‌الاسلام خسروشاهی، گفت: از منظر خداوند وقف مانند چشمه جوشان است که تا قیامت جاری است بنابراین اجازه دهیم که این چشمه جوشان همواره در راه خیر بجوشد، در روایات است که بسیاری از ثروتمندان هنگام جان دادن به خاطر جدا شدن از ثروت خود ناراحت می‌شوند در حالیکه واقفان و انفاق‌کنندگان پیش از مرگ از ثروت خود جدا می‌شوند.

وقف سبب افزایش برکات خداوند در جامعه است

وی با اشاره به اینکه خداوند همه کارهای خیر شما را مشاهده می‌کند، بیان داشت: وقف باعث افزایش برکات خداوند در جامعه شده و آن را الهی می‌کند ائمه اطهار نیز موقوفات زیادی داشتند، یکی از برکات وقف رفع فاصله طبقاتی در جامعه است جامعه‌ای که فاصله طبقاتی نداشته باشد سالم باقی می‌ماند.

تولیت مدرسه علمیه شیخ عبدالحسین، با اشاره به اینکه وقف ثروتی زنده است که هیچ گاه از بین نمی‌رود، خاطرنشان کرد: ما باید وقف مهدوی و زهرایی داشته باشیم در حقیقت تعلیم احاد جامعه در راستای آمادگی و زمینه‌سازی ظهور حضرت صاحب‌الزمان(عج) باید به عنوان فرهنگی در جامعه نهادینه شود.


کد مطلب: 28908

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/news/28908/واقف-هویت-انسانی-اسلامی-پیدا-کرده-محبت-ثروت-دل-او-خارج-می-شود

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir