در نخستین روز از هفته وحدت؛

جشن بزرگ میلاد رسول گرامی اسلام(ص) در شهرستان پاوه برگزار شد

خبرگزاری مهر , 4 دی 1394 ساعت 10:00

در نخستین روز از هفته وحدت جشن بزرگ میلاد رسول خاتم(ص) با حضور علمای شیعه و اهل تسنن در شهرستان پاوه برگزار شد


دیروز پنجشنبه همزمان با آغاز هفته وحدت جشن بزرگ میلاد مبارک حضرت محمد(ص) با حضور علمای شیعه و اهل تسنن، استاندار کرمانشاه، فرمانده سپاه نبی اکرم استان(ص) و جمعیت عظیم مردم در شهرستان پاوه برگزار شد.

امام جمعه شهرستان پاوه در این مراسم، با اشاره به حضور گسترده مردم در این جشن بزرگ مذهبی گفت: عشق به رسول گرامی اسلام(ص) همه را در یک مکان واحد جمع کرده و این اجتماع بیانگر محبت، عشق، وحدت به عنوان نعمات شایسته پرودگار است.

ماموستا ملا قادر قادری به استناد به فرمایش رسول گرامی اسلام(ص) بیان کرد: بقای دین در ارشاد و تبلیغ است و این امر بر عهده علمای دین می‌باشد.

منشا تفرقه در دنیای اسلام جریانات افراط و تفریط است

وی برگزاری چنین مراسماتی را مایه برکت برای امت اسلام دانست و گفت: امروز شاهد وجود آتش فتنه و تفرقه در دنیای اسلام هستیم و این نقصان نتیجه دخالت غربی‌ها در امور مسلمانان است.

امام جمعه شهرستان پاوه افراط و تفریط و تکفیر را منشا و مسبب تفرقه در دنیای اسلام دانست و گفت: باید در جهت افزایش آگاهی جوانان در دمورد تفرقه و فتنه دشمنان تلاش کرد.

ماموستا قادری استقلال و آرامش مملکت را مرهون خون پاک شهیدان دانست و افزود: ما باید پاسدار خون شهیدان باشیم.

وی خواستار بازگشایی مرز شوشمی و امکان تردد مسافر از این مرز شد و بیان کرد: بازگشایی مرز شوشمی خواسته به حق مردم پاوه است و کوتاهی مسئولان عراقی برای بازگشایی این مرز یک عیب است و صورت خوشی به دنبال ندارد.

امام جمعه شهرستان پاوه بر ترویج فریضه امر به معروف و نهی از منکر در تبلیغ دین تاکید کرد و افزود: در جمهوری اسلامی نعمت امنیت، وحدت و در کنار هم بودن شامل حال ما شده و این مهم این بهترین سیاستی است که در ۳۵ سال گذشته داشتیم و به این دلیل اجازه ایجاد اختلاف دینی و مذهبی را به هیچ کس ندادیم.

وی با بیان اینکه در سایه الطاف الهی بصیرت و وحدت لازم در بین مردم وجود دارد، گفت : بصیرت مقام عظمی ولایت و مردم این مرز و بوم مثال زدنی است و برگزاری جشن میلاد پیامبر(ص) بر حفظ و استحکام بیشتر وحدت منجر می‌شود.


کد مطلب: 28960

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/news/28960/جشن-بزرگ-میلاد-رسول-گرامی-اسلام-ص-شهرستان-پاوه-برگزار

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir