وقف می تواند در خدمت اشاعه فرهنگ قرار گیرد

سايت خبری باشگاه خبرنگاران جوان , 5 دی 1394 ساعت 19:39

حجت الاسلام والمسلمین قرائتی گفت: برای انجام وقف همیشه لازم به انفاق مال نیست، ما می‌توانیم در زمینه خلاءهایی که در اشاعه فرهنگ وجود دارد وقف را انجام دهیم.


حجت الاسلام مجید کیایی، مسؤل اداره اوقاف و امور خیریه شمیرانات در همایش یاوران وقف که بعدازظهر امروز ششم دی در آستان مقدس امامزاده صالح تهران برگزار شد، اظهار داشت: خدمت به زائران امامزادگان و بقاع متبرکه که حدود ۱۳ امامزاده در شمیرانات وجود دارد از جمله اوین ، درکه ، تجریش و غیره از جمله وظایف این اداره در ناحیه شمیرانات است.
وی ادامه داد: ساعت کاری مسئولان امامزاده‌ها از اذان صبح تا ساعات پایانی شب است و شب‌های قدر و لحظه سال تحویل این خدمت‌رسانی به ساعات بیشتری هم می‌انجامد و بنابراین باید قدردانی ویژه ای از آنها به عمل آورد.
حجت الاسلام کیایی خدمت‌گزاری و برنامه‌ریزی برای حفظ قرآن در زندان اوین را از دیگر اقدامات اداره اوقاف شمیرانات برشمر و گفت: این کار در ابتدا با مخالفت مسئولان مربوطه مواجه شد اما پس از صحبت‌های فراوان یک جلسه دو ساعته در هفته برای زندانیان برگزار شد و این موضوع شش ماه است که اجرایی شده و با توجه به میزان استقبال از این طرح و حفظ حداقل ۳ جزء از قرآن توسط زندانیان، این برنامه به دو روز در هفته افزایش یافته است.
وی ادامه داد: پیرو فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر تربیت ۱۰ میلیون حافظ قرآن کریم در کشور، برنامه‌ریزی‌هایی با آموزش و پرورش صورت گرفت و حضور طلبه‌ها در کلاس درس برای آموزش حفظ قرآن برای دانش‌آموزان قطعی شد و ما در سطح منطقه دانش‌آموزانی را داریم که حداقل ۳ تا ۱۰ جزء از قرآن را حفظ کرده‌اند.

توصیه حجت‌الاسلام قرائتی به نامزدهای انتخابات ۹۴

در ادامه این مراسم حجت‌السلام و المسلمین محسن قرائتی عنوان کرد: وقف نشانه عشق به مکتب، سخاوت، دوراندیشی ، عشق به مردم و ایثار است و به نوعی انفاقی بی‌منت و قدم گذاشتن در مسیر خدیجه بودن است.
این استاد اخلاق گفت: هر کس در هر جایگاهی می‌تواند وقف را انجام دهد برای نمونه یک عالم می‌تواند نوشته‌ها و کتاب‌هایش را وقف کند.
وی ادامه داد: ما در قرآن هم در این رابطه آیاتی را داریم و همه ما داستان پیرمردی که باغ میوه‌اش را برای فقرا وقف کرده بود را شنیده‌ایم که فرزندانش به وصیت وی عمل نکردند و در نهایت میراث وی از دست رفت.
وی در ادامه افزود: برای انجام وقف لازم به انفاق مال نیست ما می‌توانیم در زمینه خلاءهایی که در اشاعه فرهنگ وجود دارد، وقف را انجام دهیم مانند تفسیر قرآن و نهج البلاغه و مردم هم می‌توانند به اداره اوقاف کمک کنند و مکان‌هایی که وقف بوده را معرفی کنند.
حجت الاسلام قرائتی در پایان خطاب به نامزدهای انتخابات اخیر خبرگان و مجلس شورای اسلامی گفت: اگر احساس می‌کنید ثبت‌نام کنندگان دیگر از شما با سواد‌تر و علم تر در این کار هستند به نفع آن‌ها کنار بروید هر چند که بعید می‌دانم این فرهنگ را در خودمان پرورش داده باشیم که در جایی که وجودمان و توانایی‌مان برای انجام وظایف کافی نیست فردی بهتر را جایگزین کنیم و اعلام ناتوانی در آن زمینه را ابراز کنیم.


کد مطلب: 28968

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/news/28968/وقف-می-تواند-خدمت-اشاعه-فرهنگ-قرار-گیرد

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir