ضرورت شناسایی جلوه‌های اعتقادی مشترک میان مذاهب اسلامی

خبرگزاری ايسنا , 6 دی 1394 ساعت 14:13

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کردستان با اشاره به این‌که «مهم‌ترین ثمره وحدت اقتدار بیشتر جهان اسلام و به اوج رسیدن آموزه‌های انسان‌ساز جهان اسلام است» گفت: تضعیف و محدود ساختن استکبار و استبداد از ثمرات دیگر وحدت جهان اسلام است.


مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کردستان با اشاره به این‌که «مهم‌ترین ثمره وحدت اقتدار بیشتر جهان اسلام و به اوج رسیدن آموزه‌های انسان‌ساز جهان اسلام است» گفت: تضعیف و محدود ساختن استکبار و استبداد از ثمرات دیگر وحدت جهان اسلام است.

حجت‌الاسلام احد آزادیخواه در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه کردستان، به مناسبت فرا رسیدن هفته وحدت، اظهار کرد: در منابع دینی، آیات قرآن و سنت پیامبر اسلام(ص) مفهوم وحدت به طور کامل مشخص شده است.

وی افزود: در این راستا باید جلوه‌های اعتقادی و رفتاری مشترک بین مذاهب جهان اسلام را به عنوان قله‌های قابل اعتنا شناسایی کنیم و در جهت پیشبرد برنامه‌های اسلامی که در واقع به تکامل رسیدن انسانیت است همه مسلمین جهان هم‌سو و هم‌دل و هماهنگ پیش بروند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کردستان ادامه داد: همچنین برای خنثی‌سازی توطئه‌های جبهه‌های هماهنگ تفکر علیه اسلام، جبهه سراسری جهان اسلام هم‌دل و هم‌زبان با راهبرد وحدت باید تشکیل شود.

وی در ادامه بیان کرد: در بلاد اسلامی وحدت به این معناست که سیاست و استراتژی‌های جهان اسلام در کشورهای مختلف در یک جهت باشد و آن یک جهت باید دارای شاخص و معیار تعالی جایگاه بشریت، تکریم همه انسان‌ها، مبارزه با ظلم مستبدان و مستکبران، نگاه شبکه‌ای به بلاد اسلامی و مکمل و متمم یکدیگرشدن کشورهای اسلامی باشد.

آزادیخواه عنوان کرد: اگر امروز در دنیا خونریزی و ظلم‌ها و نسل‌کشی‌های جاری در بلاد اسلامی را شاهد هستیم همه این‌ها توطئه استکبار است که با راهبرد و اختلاف‌افکنی به آن رسیده است و برای حل این معضلات، وحدت رویه و وحدت کلمه در مذاهب اسلامی باید انجام شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کردستان با اشاره به این‌که «بیداری اسلامی مقوله‌ای است که دولت و دشمن کشورهای اسلامی و غیراسلامی به آن معترفند» بیان کرد: ملت‌ها در نتیجه بیداری به کنه ظلم و سوء‌مدیریت بسیاری از کشورهای مستبد رسیده‌اند و همچنین به این نتیجه رسیده‌اند که برای نجات از این ظلم ملت‌ها به پاخیزند و خیزش ملت‌ها زمانی منتج به این نتیجه است که همزمان، هم‌دل و همراه با وحدت محقق شود.

وحدت بین مسلمانان امری الزامی است

آزادیخواه عنوان کرد: هر فرد غیرمسلمان که با آموزه‌های دینی آشنا باشد با کمترین تأمل به این نتیجه می‌رسد که وحدت و اتحاد بین مسلمانان امری الزامی است.

وی در ادامه با اشاره به آیه ۱۰۳ سوره آل عمران مبنی بر اینکه «وَاعْتَصِمُواْ بِحَبْلِ اللّهِ جَمِیعًا وَلاَ تَفَرَّقُواْ؛ و همگی به ریسمان خدا چنگ زنید و پراکنده نشوید» افزود: اگر توسط برخی از افراد چه در جامعه شیعی و چه در اهل سنت، جملات، حرکات و اقدامات اختلاف برانگیز را شاهد هستیم باید حساب اینگونه افراد را از حساب مسلمانان جدا کرد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی کردستان ادامه داد: رهبر معظم انقلاب در این مورد می‌فرمایند: «هرکس مغرضانه یا جاهلانه به طبل اختلاف بین مذاهب اسلامی بکوبد خواسته یا ناخواسته مزدور دشمن است.»

برگزاری ۹ همایش منادیان وحدت در کردستان

وی در ادامه سخنان خود به برنامه‌های تبلیغات اسلامی به مناسبت هفته وحدت در استان کردستان اشاره کرد و از برگزاری ۹ همایش منادیان وحدت با عنوان «افسران فرهنگی» در شهرهای مختلف کردستان خبر داد.

آزادیخواه همچنین به برگزاری یک همایش بزرگ استانی «منادیان وحدت» در هفته وحدت در سنندج اشاره کرد و ادامه داد: امسال هفتمین دوره این همایش است که ویژه دانش آموزان بوده و در رشته‌های انشاء، نقاشی و خوشنویسی برگزار می‌شود.

وی همچنین از برگزاری سلسله جشن‌های نبوی در تمامی شهرستان‌های استان با محوریت برگزاری مراسم مولودی خوانی و دف نوازی خبر داد و در ادامه بیان کرد: اعزام ۱۳۸ مبلغ و مبلغه به مناطق مختلف استان، حضور ۲۵ روحانی مستقر در سطح استان و استفاده از توان و ظرفیت ماموستاهای استان کردستان نیز در ایام ماه مولود صورت می‌گیرد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی کردستان در بخش دیگری از سخنان خود به برنامه‌ گرامیداشت نهم دی در استان پرداخت و بیان کرد: برنامه‌های نهم دی نیز با محوریت اتحاد و وحدت ساماندهی و برگزار می‌شود.

وی در پایان یادآور شد: حضور مسئولان در برنامه‌های وحدت‌آفرین و شادی‌بخش که در مساجد برگزار می‌شود می‌تواند در تقویت وحدت و ترویج آن در سطح استان بسیار موثر باشد.

انتهای پیام


کد مطلب: 28989

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/news/28989/ضرورت-شناسایی-جلوه-های-اعتقادی-مشترک-میان-مذاهب-اسلامی

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir