«فروغ ابدیت» با مدارک تاریخی شیعه کاملاً منطبق است

ایکنا , 7 دی 1394 ساعت 13:09

کتاب «فروغ ابدیت» که تجزیه و تحلیل کاملی از زندگی پیامبر اکرم(ص) به قلم آیت‌الله جعفر سبحانی است،‌ با مدارک تاریخی شیعه کاملاً منطبق است.


حجت‌الاسلام عبدالهادی اشرفی، مدیر تولید انتشارات بوستان کتاب در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، با بیان اینکه کتاب «فروغ ابدیت» در تجزیه و تحلیل کاملی از زندگی پیامبر اکرم(ص) نوشته آیت‌الله جعفر سبحانی از کتاب‌های پرفروش انتشارات بوستان کتاب محسوب می‌شود، عنوان کرد: این کتاب نخستین بار سال ۱۳۶۳ منتشر شد و تاکنون ۳۳ بار چاپ شده است.

حجت‌الاسلام اشرفی توضیح داد: یکى از مقاطع بى‌‏نظیر تاریخ، دوران حضرت رسول (ص) از تولّد تا رحلت است. در این ‏باره، کتاب‌‏هاى بسیارى از سوى مسلمانان و غیرمسلمانان نوشته شده است که متأسفانه در بیش‏تر آن‏ها، نقایص بی‌شمارى به چشم می‌‏خورد. «فروغ ابدیت» با قلمى روان و گویا، وقایع مهم و اساسى زندگى پیامبر اسلام (ص) را از اساسی‌‏ترین مدارک تاریخى اسلام نقل کرده و به تجزیه و تحلیل آنها نشسته و ایرادها و شبهه‌‏هاى موجود را با دلایل قوى، جواب داده است. «عرب پیش از اسلام»، «نیاکان پیامبر(ص)»، «نخستین جلوه حقیقت»، «افسانه غرانیق»، «معراج از نظر قرآن و حدیث و تاریخ»، «سفیران پیامبر (ع)»، «شبه جزیره عربستان یا گهواره تمدن اسلامی»، «اوضاع روم و ایران دو امپراطوری بزرگ جهان»، «میلاد پیامبر (ص)»، «دوران کودکی پیامبر(ص)»، «بازگشت به آغوش خانواده»، «دوران جوانی»، «از شبانی تا تجارت»، «از ازدواج تا بعثت»، «نخستین وحی»، «انقطاع وحی»، «دعوت عمومی»، «داوری قریش درباره قرآن»، «نخستین هجرت»، «حربه های زنگ زده» و... بعضى از فصول این کتاب است.

مدیر تولید انتشارات بوستان کتاب افزود: این کتاب یکی از آثار و تالیفات ارزشمند آیت‌الله جعفر سبحانی تبریزی و عالی‌ترین و جامع‌ترین کتابی است که پیرامون زندگانی پیامبر عالیقدر اسلام (ص) روی مدارک صحیح و اصیل اسلامی با تجزیه و تحلیل کامل نوشته شده است. این کتاب تاریخی است روشن و گویا از زندگی پیامبر بزرگ اسلام (ص) که به اتکای بزرگترین مدارک تاریخی اسلام تهیه شده و با قلمی کاملا روان و شیوا نگارش یافته است. در این کتاب به بیان وقایع مهم و حوادثی که آموزندگی بیشتر ‌دارند پرداخته و از تفصیل و بیان رویدادهای جزئی خودداری شده است.

وی تصریح کرد: یکی از مزایای مهم این کتاب این است که درآن تنها به ذکر حوادث تاریخی قناعت نشده؛ بلکه سعی شده تجزیه و تحلیل لازم درباره علل حوادث گوناگون و نتایج آنها، آن چنان که شیوه یک نویسنده محقق است انجام شود تا هدف نهایی که همان آموزنده بودن تاریخ است، به طور کامل بیان شود.

کتاب «فروغ ابدیت» با مدارک تاریخی شیعه، کاملاً منطبق است و از افسانه‌ها و خرافات دور است. همچنین در کتاب فروغ ابدیت در موارد اختلاف میان تاریخ‌نویسان اهل تسنن و شیعه، عقیده نویسندگان شیعه با مدارک و شواهد تاریخی، روشن شده و هر نوع شبهه و اشکال در حقانیت نظر به شیعه برطرف شده است.
مندرجات کتاب در دو جلد شامل شصت و پنج فصل است که با بیانی روشن و منابعی معتبر به توضیح و شرح وقایع و حوادث مهمی از تاریخ زندگانی پیامبر که امور زندگی بیشتری دارد، پرداخته است.


کد مطلب: 29010

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/news/29010/فروغ-ابدیت-مدارک-تاریخی-شیعه-کاملا-منطبق

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir