پیامبر(ص) مبشر وحدت در پرتوی ارزش‌های الهی بودند

ایکنا , 7 دی 1394 ساعت 14:13

رئیس جامعه المصطفی العالمیه گفت: وحدتی که در گفتمان پیامبر(ص) بود فراتر از وحدت میان مسلمانان با سلایق، نژاد و فرهنگ‌های مختلف است، در حقیقت پیامبر(ص) در همه زمینه‌ها مبشر وحدت در پرتوی ارزش‌های الهی بودند و در تجربه عملی هم این را به نمایش گذاشتند.



آیت‌الله علیرضا اعرافی، رئیس جامعه المصطفی(ص) العالمیه در گفت‌وگو با کانون خبرنگاران نبأ وابسته به خبرگزاری ایکنا، در پاسخ به سوالی در خصوص اینکه جایگاه وحدت در جامعه اسلامی در دوران پیامبرگرامی اسلام(ص) چگونه بوده است، اظهار کرد: پیامبر بزرگوار اسلام(ص) در حقیقت مبشر آزادی و نجات بشر و تبعاً مژده دهنده به وحدت در پرتوی اندیشه‌ها و معارف دینی بود.

وی با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی به مناسبت میلاد پیامبر اسلام(ص) این ایام خجسته را به نام هفته وحدت نامگذاری کرده‌است، تصریح کرد: این مسئله برگرفته از آموزه‌های ناب پیامبر گرامی اسلام(ص) است که در گفتمان انقلاب اسلامی درج شده.

رئیس جامعه المصطفی العالمیه با بیان اینکه حضرت محمد(ص) وحدتی را بشارت می‌دادند و بر آن تاکید داشتند که براساس ارزش‌های معنوی، عدالت و سعادت بود، افزود: پیامبرگرامی اسلام(ص) وقتی به مدینه هجرت کردند و در آغاز پایه‌ریزی نظام اسلامی در مدینه همه اقوام، قبایل و عشایر را زیر پرچم توحید و ارزش‌های معنوی جمع کردند و اختلافات تاریخی که به جنگهای متعدد منجر شده بود از جمله میان دو قبیله اوس و خزرج که از قبایل مهم در مدینه بودند، با حضور حضرت محمد(ص) رخت بر بست و مبدل به وحدت شد.

این استاد حوزه با تاکید بر اینکه تعابیر پیامبرگرامی اسلام(ص) بر وحدت میان مسلمانان، گفتمانی است که امروز جامعه اسلامی به آن نیاز دارد، بیان کرد: آنچه که در هفته وحدت باید مورد توجه قرار گیرد این است که امروز جهان اسلام بیش از هر زمان دیگری به بازگشت به پیام وحدت بخش اسلامی که مبشر آن پیامبر بزرگوار اسلام(ص) بودند، نیازمند است، اکنون در شرایطی هستیم که امت اسلام در رنج بسیار بسر می برد و اختلافات بسیاری بویژه درمسائل مذهبی دارند که این هفته باید زمینه‌ای برای بازگشت به وحدت در سایه ارزش‌های والای الهی باشد.

وی در پایان با اشاره به اینکه وحدتی که در گفتمان پیامبر(ص) بود فراتر از وحدت میان مسلمانان با سلایق، نژاد و فرهنگ‌های مختلف است، گفت: وحدتی که پیامبر گرامی اسلام بر آن تاکید داشتند، وحدت میان ادیان الهی و توحیدی است همانطور که در قرآن کریم نیز آمده است. در حقیقت پیامبر(ص) در همه زمینه‌ها مبشر وحدت در پرتوی ارزش‌های الهی بودند و در تجربه عملی هم این را به نمایش گذاشتند.


کد مطلب: 29012

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/news/29012/پیامبر-ص-مبشر-وحدت-پرتوی-ارزش-های-الهی-بودند

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir