به مناسبت میلاد خجسته پیامبر اکرم(ص)؛

نمایشگاه کتاب های خارجی «پیامبر رحمت» در کتابخانه مرکزی آستان قدس رضوی دایر شد

پایگاه اطلاع رسانی آستان قدس , 7 دی 1394 ساعت 15:15

نمایشگاهی از کتاب های خارجی با عنوان «پیامبر رحمت» در کتابخانه مرکزی آستان قدس رضوی به مناسبت هفته وحدت و میلاد فرخنده پیامبر اکرم(ص) دایر شد.


حدود ۲۰۰ عنوان کتاب با موضوع حضرت محمد(ص) که به زبان های مختلف خارجی تألیف شده، در این نمایشگاه در معرض دید علاقه مندان قرار گرفته است.
کتاب های انگلیسی زبان، بخش اعظم کتاب های نمایشگاه پیامبر رحمت را تشکیل می دهند و زبان های فرانسه، اردو، آلمانی، ایتالیایی، اسپانیایی، آذربایجانی، بلغاری، آلبانی و ... از دیگر زبان های کتاب های این نمایشگاه به شمار می روند.
این کتاب ها از بین منابع موجود در تالار کتاب های خارجی کتابخانه مرکزی آستان قدس رضوی با موضوع حضرت محمد(ص) انتخاب و در معرض نمایش عموم مراجعان این کتابخانه گذاشته شده است.
در جستجوی ساده عبارت «MUHAMMAD, PROPHET» در سیستم سیمرغ کتابخانه آستان قدس رضوی، ۲۸۷ رکورد به زبان های انگلیسی، فرانسه و آلمانی و در موضوع «محمد(ص) پیامبر اسلام» به زبان اردو ۱۳ رکورد و در مجموع این چهار زبان ۳۰۰ رکورد قابل بازیابی است.
در تالار کتاب های خارجی کتابخانه مرکزی آستان قدس رضوی، حداقل ۱۷ زبان کتاب مانند: بوسنیایی، پرتغالی، تاجیکی، ترکمنی، ترکی استانبولی، چینی، روسی و رومانیایی با موضوع پیامبر اکرم(ص) و اهل بیت(ع) نگهداری می شود که منتخبی از این آثار در نمایشگاه «پیامبر رحمت» در معرض نمایش قرار گرفته است.
کتاب «زندگی حضرت محمد(ص) بر پایه کهن ترین منابع»، نوشته مارتین لینگز به عنوان یکی از پرخواننده ترین و مشهورترین آثار درباره زندگی پیامبراکرم(ص) به زبان انگلیسی است و «محمد(ص) مردانگی و ایمان» و «زندگانی حضرت محمد(ص)» نیز از جمله آثار شاخص این نمایشگاه هستند.
«اقتدا به محمد: نگرشی نو به اسلام در جهان معاصر» از جمله آثاری است که تاکنون به زبان های آلمانی، فرانسوی، ترکی، هندی، کره ای و عربی تحت عنوان «علی نهج محمد(ص)» در لبنان، ترجمه و منتشر شده است.
تالار کتاب های خارجی کتابخانه مرکزی آستان قدس رضوی با بیش از ۱۱۰ هزار جلد کتاب به ۹۰ زبان دنیا، یکی از غنی ترین مجموعه های کتابخانه آستان ملکوتی امام هشتم(ع) به شمار می رود که از لحاظ دارا بودن نفایس قدیمی و جدید در موضوع های مختلف علوم انسانی و اسلام در کشور نمونه است.
یادآور می شود؛ نمایشگاه کتاب های خارجی «پیامبر رحمت» از ۳ تا ۱۰ دی ماه ۱۳۹۴ برابر با ۱۲ تا ۱۹ ربیع الاول در تالار ورودی کتابخانه مرکزی آستان قدس رضوی پذیرای اهالی کتاب و کتابخوانی است.


کد مطلب: 29013

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/news/29013/نمایشگاه-کتاب-های-خارجی-پیامبر-رحمت-کتابخانه-مرکزی-آستان-قدس-رضوی-دایر

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir