پیوند نظام خانواده با اقامه نماز محقق می‌شود

خبرگزاری ايسنا , 10 دی 1394 ساعت 18:16

رئیس مرکز تخصصی نماز کشور گفت: پیوند نظام خانواده با اقامه نماز محقق می‌شود و با تحقق این امر جامعای به دور از آسیب‌های اجتماعی خواهیم داشت.


حجت‌الاسلام والمسلمین محمدصادق کفیل در اجلاس استانی نماز که درگیلان برگزار شد، اظهار کرد: امام عصر(عج) اگر عدالت جهانی را ایجاد می‌کند و جامعه فردمحور را خدامحور می‌کند، از نماز کمک می‌گیرد.

وی افزود: انقلاب ما بسترساز ظهور و فرج موعود است، امیدواریم بتوانیم با احیای نماز ظهور حضرت عصر(عج) را تسریع ببخشیم. دقت کنید ببینید نماز چه جایگاهی دارد که در قرآن در کنار امامت آمده و حتی از نماز به عنوان لازمه دعا نام برده شده است.

وی با بیان این‌که «پیامبر خاتم(ص) کارگری می‌کرد تا مسجدسازی کند»، گفت: خداوند متعال در نماز به اقامه آن تاکید دارد، اقامه‌ایی که همراه با انجام فرایض دینی، نوافل، حضور قلب و حضور در مسجد صورت گیرد.

رئیس مرکز تخصصی نماز کشور با بیان این‌که «همه اقشار جامعه به ویژه مسئولین باید جهت تبلیغ و ترویج نماز گام اساسی بردارند» تصریح کرد: امامان جماعت در مساجد و خطیبان جمعه بیشتر مباحث‌شان در خصوص اسرار نماز باشد همچنین رسانه‌ها و مطبوعات به ارائه فضائل نماز بپردازند.

وی ادامه داد: اگر می‌خواهیم یاور نماز باشیم باید از خانواده شروع کنیم، دو معضل جدی در خانواده‌های مذهبی اختلاف والدین و فرزندان در اقامه نماز و رعایت حجاب است در حالی‌که پیوند نظام خانواده با اقامه نماز محقق می‌شود و با تحقق این امر جامعه‌ای به دور از آسیب‌های اجتماعی خواهیم داشت.

وی گفت: جامعه ما جامعه‌ای آماده است و در همه بحران‌ها به میدان آمده و از حقوق اسلام دفاع کرده است اما چه شده که در جامعه با چنین حسن‌هایی نماز دغدغه و محور اول نیست! بنابر فرموده امام(ره) اگر امنیت جامعه را می‌خواهید، اقامه نماز را در جامعه احیا کنید.


کد مطلب: 29058

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/news/29058/پیوند-نظام-خانواده-اقامه-نماز-محقق-می-شود

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir