ويژه شهادت حضرت علی(ع) روی صحنه می‌رود:

نمايش «سياهه آن نام‌ها که نيستند»

26 شهريور 1387 ساعت 12:28

نمايش «‌سياهه ها آن نام ها که نيستند» ، ويژه ايام شهادت حضرت علي(ع)‌ در تماشاخانه مهر حوزه هنري به روي صحنه رفت.


به گزارش خيمه، اين نمايش به کارگرداني مهدي شاه پيري، تلاش دارد با تلفيق شيوه هاي سنتي نمايش هاي مذهبي ايراني و ويژگي هاي اجرايي مدرن هنر تئاتر، با بياني نوين به چگونگي شهادت مولي متقيان حضرت علي(ع) ،‌ وقايع تاريخي اين حادثه و نقش آن در سير تاريخ اسلام بپردازد.

سير داستاني نمايش از طريق گروهي بيابانگرد دنبال مي‌شود که شمشيري مي يابند و متوجه مي‌شوند اين همان شمشيري است که فرق اميرالمومنين(ع) را شکافته است.

صبر وبردباري مولي متقيان، گزيده‌اي از جلوه‌هاي پرشکوه زندگي فردي و اجتماعي آن امام همام و چگونگي شکل گيري انديشه‌هاي شيطاني به شهادت رساندن حضرت علي(ع)‌ و شهادت آن بزرگوار از جمله مسايل مورد توجه در اين نمايش است.

علي فلاحت‌پيشه،‌ فربد فرهنگ و حسين ديواندري از جمله بازيگران اين نمايش هستند که براساس نمايشنامه اي به قلم فرهاد اميني بر روي صحنه رفته است.

امير زاغري (طراح صحنه)، ساناز طايفه (طراح لباس) ،‌علي گرامي (آهنگساز)‌ ،‌زينب زارع (‌دستيار کارگردان)‌ و اصغر حساس و مازيار حجواني (‌طراح پوستر و بروشور) از جمله عوامل توليد اين نمايش مذهبي هستند.

نمايش «سياهه آن نام‌ها که نيستند» تا پايان ماه مبارک رمضان هر روز به جز شنبه‌ها بعد از اذان مغرب در تماشاخانه مهر بر روي صحنه مي‌رود.


کد مطلب: 2906

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/news/2906/نمايش-سياهه-نام-ها-نيستند

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir