سفرعتبات عاليات فرصت مناسبي برای بیان توطئه هاي دشمنان است

http://hajj.ir , 12 دی 1394 ساعت 9:19

حجت الاسلام و والمسلمين نجفي روحاني در جلسه روحانيان و مداحان كاروانها در كربلا گفت: مقام معظم رهبري همواره بر بصيرت افزايي در ميان آحاد جامعه تاكيد دارند و سفر زيارتي به عتبات عاليات، فرصت مناسبي است تا ترفندها و توطئه هاي دشمنان نظام و ايران براي هموطنانمان بازگو شود .


حجت الاسلام و والمسلمين نجفي روحاني در جلسه روحانيان و مداحان كاروانها در كربلا با گراميداشت سالروز نه دي هشتاد و هشت و حضور ميليوني مردم در دفاع از ارزشهاي نظام مقدس جمهوري اسلامي ايران افزود: مقام معظم رهبري همواره بر بصيرت افزايي در ميان آحاد جامعه تاكيد دارند و سفر زيارتي به عتبات عاليات، فرصت مناسبي است تا ترفندها و توطئه هاي دشمنان نظام و ايران براي هموطنانمان بازگو شود .

وي با اشاره به حديثي از كتاب اصول كافي، جايگاه ولايت را معرفي كرد و افزود: اگر كسي همه شبها عبادت كند و در تمام روزها روزه باشد، و تمام عمرش به حج رود، و همه مالش را در راه خدا صدقه دهد، اما ولايت را قبول نداشته باشد، اجر و پاداشي بدست نمي آورد .

وي شناخت دوست از دشمن و برنامه هاي مختلف دشمنان را از جمله زمينه هاي افزايش بصيرت در ميان مردم دانست و افزود: اگر بصيرت نباشد، شيعه امام علي (ع) در لشگر معاويه شمشير مي زند .

حجت الاسلام و المسلمين نجفي روحاني، ولايت فقيه را در ادامه ولايت تشريعي معصومين دانست و گفت: بايد زائران نسبت به ولايت، معرفت و باور داشته باشند.

نماينده بعثه مقام معظم رهبري در عراق همچنين بر لزوم تلاش براي ايجاد و تعميق هرچه بيشتر وحدت ميان مسلمانان جهان تاكيد كرد و افزود: نبايد به هر شكل، شيوه و بياني آب به آسياب دشمن بريزيم و جهان اسلام را در برابر دشمن واحد، تضيعف كنيم .

مسئول فرهنگي ستاد بازسازي عتبات عاليات در كربلا هم در اين جلسه، گفت: اين ستاد، طرح توسعه حرم هاي مطهر در چهار شهر مقدس كربلا، نجف، كاظمين، و سامرا را جمعا به مساحت ۳۸ هكتار در دست مطالعه و اجرا دارد .

حجت الاسلام منجزي افزود: ساخت صحن عقيله در كنار حرم مطهر حضرت سيدالشهدا، در كربلاي معلا به وسعت ۵ هكتار از اين جمله است كه در صورت خريداري زمين هاي اطراف حرم، از طرف عتبه مقدس حسيني، اين طرح توسعه به هشت هكتار افزايش خواهد يافت .

وي با اشاره به اقدامات ستاد بازسازي عتبات عاليات در ده سال گذشته در شهرهاي مقدس عراق گفت: توسعه حرم ها، سنگ كاري، ساخت ضريح، منبت كاري، خطاطي، گچ كاري و آيينه كاري از جمله كارهاي ستاد بازسازي است كه همه با اخلاص كارگران، هنرمندان و مهندسان ايراني اجرا شدند .

مسئول فرهنگي ستاد بازسازي عتبات عاليات در كربلا، افزود: اين ستاد هيچ گونه بودجه و اعتبار دولتي ندارد، و همه هزينه هاي آن، از محل كمك هاي مردمي و خيرين تامين مي شود .

وي به سابقه چند صد ساله ايرانيان در ساخت حرم هاي مطهر و بازسازي آنها اشاره كرد و افزود: عشق و علاقه ايرانيان به اهل بيت (ع)، و حرم هاي مطهرشان، ريشه تاريخي و مذهبي عميق دارد، و اين محبت واقعي، همچنان در ميان مردم ما، جاري و ساري است .

حجت الاسلام و المسلمين بهجتي نماينده بعثه مقام معظم رهبري در كربلا هم در اين جلسه، با تاكيد بر لزوم خدمت هرچه بيشتر و بهتر به زائران، براي استفاده معنوي تر از سفر به عتبات عاليات، بايدها و نبايدهاي اين سفر را براي روحانيان و مداحان كاروان ها بيان و بر لزوم رعايت آنها، تاكيد كرد .

حجت الاسلام و المسلمين عسگري هم در اين جلسه، با بيان اينكه جلسات و برنامه هاي منظم بعثه مقام معظم رهبري در دو حرم شريف و خيمه گاه حسيني در كربلا برگزار مي شود، از روحانيان و مداحان كاروان ها خواست تا براي شركت هرچه با شكوهتر زائران در اين مراسم فرهنگي و معنوي، برنامه ريزي كنند .


کد مطلب: 29069

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/news/29069/سفرعتبات-عاليات-فرصت-مناسبي-بیان-توطئه-هاي-دشمنان

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir