بازدید گروهی از اساتید اندونزیایی از کتابخانه و موزه مرکزی آستان قدس رضوی

پایگاه اطلاع رسانی آستان قدس , 13 دی 1394 ساعت 22:05

گروهی از اساتید اندونزیایی به بارگاه ملکوتی امام هشتم(ع) مشرف شده و از کتابخانه و موزه مرکزی آستان قدس رضوی بازدید کردند.


این گروه از مدرسان دانشگاه های اندونزی در حوزه علوم اسلامی و فلسفه به همراه دو نفر از مسئولان جامعه المصطفی تهران به حرم مطهر رضوی مشرف شدند.
این گروه از زائران اهل سنت و شیعه از بخش های مختلف کتابخانه مرکزی آستان قدس رضوی و گنجینه های گوناگون موزه مرکزی این آستان مقدس همچون گنجینه هنرهای تجسمی، گنجینه آبزیان، گنجینه نجوم، گنجینه ظروف و موزه تاریخ حرم رضوی بازدید کردند و با مجموعه ای بی نظیر از تاریخ و فرهنگ ایران آشنا شدند.
حسین الکاف؛ مسئول گروه اندونزیایی هدف این گروه علمی از سفر به ایران را گذراندن یک دوره ۲۰ روزه در جامعه المصطفی تهران عنوان کرد و درباره موزه مرکزی آستان قدس رضوی گفت: گردآوری و نگهداری مجموعه آثاری با این قدمت فراوان و متنوع برای همه اعضای گروه جالب توجه و شگفت انگیز بود.
وی تصریح کرد: عظمت و بزرگی موزه های آستان قدس رضوی بیانگر تمدن و فرهنگ کهن ایران است و همچنین توجه و اهتمام بسیار مسئولان این مجموعه به امر فرهنگ را نشان می دهد.
وی از برخی آثار موزه تاریخ حرم رضوی مانند ضریح های فاخر و کتیبه های طلا نام برد و گفت: نمایش آثار قدیمی حرم در این مکان بسیار اثرگذار و قابل تقدیر است.
مسئول این گروه از بازدیدکنندگان اندونزیایی، نفاست آثار خطی کتابخانه مرکزی آستان قدس رضوی را اعجاب انگیز دانست و اضافه کرد: این مکان فرهنگی از معماری بسیار زیبایی برخوردار است و اختصاص چنین مکان بزرگی به یک کتابخانه نیز قابل توجه است.
وی با اشاره به حضور فعال جوانان در کتابخانه مرکزی بارگاه مطهر رضوی اظهار کرد: اهمیت و توجه قشر جوان ایران به مطالعه و تحقیق موجب خرسندی است، چرا که در پرتوی فعالیت این افراد، تمدن اسلامی ایرانی ادامه می یابد.
لازم به ذکر است؛ جمعی متشکل از ۹ استاد اندونزیایی به همراه ۲ نفر از مسئولان جامعه المصطفی تهران از کتابخانه و موزه مرکزی آستان قدس رضوی بازدید کردند و با بخشی از توانمندی های این مجموعه بزرگ موقوفاتی آشنا شدند.


کد مطلب: 29105

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/news/29105/بازدید-گروهی-اساتید-اندونزیایی-کتابخانه-موزه-مرکزی-آستان-قدس-رضوی

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir