لزوم انجام رایزنی فرهنگی برای نمایش مطلوب «محمد رسول‌الله(ص)» در سراسر جهان

ایکنا , 14 دی 1394 ساعت 17:09

یک نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: فیلم سینمایی «محمد رسول الله(ص)» اثری است که از آن می‌توان به عنوان، فخر جهان اسلام نام برد و برای نمایش مطلوب آن در کشورهای جهان باید سیاستمداران به این حوزه ورود پیدا کنند.


نصرالله پژمان‌فر، نماینده مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) با بیان اینکه فیلم «محمد رسول الله(ص)» افتخاری برای سینمای ایران است، اظهار کرد: این فیلم نه تنها در ایران، بلکه در جهان اسلام کاری افتخارآفرین است که از آن می‌توان به عنوان کاری که موجب سربلندی مسلمانان شده نام برد، البته در این فیلم تنها کودکی حضرت رسول (ص) تصویر شده است، اما می‌بینیم که مغرضان حتی تحمل روایت قصه کودکی پیامبر خاتم را ندارند و به هر طریق ممکن می‌خواهند که مانع نمایش آن شوند.
وی افزود: ریشه این رفتارها را هم باید تنها در گرایشات سیاسی جستجو کرد. برای همین نیاز است تا سیاست‌مداران در این حوزه ورود کنند تا شرایط نمایش این فیلم به طور مناسبی در تمامی کشورهای دنیا فراهم شود، زیرا معتقدم این حق مردم جهان است که چنین کاری را ببینند. نکته دیگر این‌که این کار می‌تواند روشنگری بسیاری داشته باشد؛ اتفاقی که من در داخل هم آن را مشاهده کردم.
این نماینده مجلس ادامه داد: تاثیرگذاری این فیلم در مخاطبان بار دیگر به ما نشان می‌دهد که سینما چه قدرتی دارد و ما تا چه حد نسبت به آن بی‌توجه بودیم. در چنین فضایی مجید مجیدی فیلمی ساخته که از آن می‌توان به عنوان باقی‌الصالحات نام برد و تا ابد هم برای وی دعای نیک به همراه خواهد داشت.
وی در پاسخ به این سوال که نقدهایی که نسبت به بودجه فیلم می‌شود را چگونه می‌توان معنا کرد؟ گفت: من با این نقد که چرا درباره فیلمی که محوریت آن حضرت رسول (ص) است، هزینه بالایی صرف شده، مخالف هستند، چون ساخت فیلم در این حوزه باید هم خوب و مناسب باشد تا کاری خوب تولید شود، ولی نکته‌ای در اینجا وجود دارد؛ آن هم این‌که اگر کسانی که ادعای می‌کنند برای این کار هزینه‌ بالایی صرف شده است، اگر قادر هستند با هزینه کمتر چنین کار با کیفیتی تولید کنند، قدم پیش گذارند، در غیر این صورت ایراد گرفتن از بودجه این فیلم، آن هم در شرایطی که چنین موجی بر علیه اسلام و حضرت رسول(ص) در غرب وجود دارد بی‌انصافی محض است.
این نماینده در بخش دیگری از سخنان خود به علاقه‌مندان حضرت رسول (ص) در داخل و خارج از کشور توصیه کرد: تمام انسان‌هایی که عاشقانه حضرت رسول (ص) را دوست دارند موظف هستند که در راستای معرفی بهتر این کار تلاش کنند، چون این اقدام یک رسالت دینی است تا خوبی‌های پیامبر اکرم (ص) بیشتر در معرض دید قرار گیرد. این توصیه نیز تنها به داخل کشور خلاصه نمی‌شود، بلکه در خارج از کشور هم باید چنین رویکردی مشاهده شود.
پژمان‌فر تاکید کرد: من به عنوان رئیس کارگروه رسانه مجلس شورای اسلامی از عوامل سازنده این کار به ویژه مجید مجیدی تشکر می‌کنم، که چنین کاری را خلق کرده است تا جهان اسلام بتواند با افتخار این فیلم را به پیروان دیگر ادیان نشان دهد. با این توضیح سفارش می‌کنم که قسمت دوم و سوم این فیلم سینمایی فاخر‌تر از قسمت اول تولید شود و برای کاری بهتر از سرمایه‌گذاری مناسب هراسی نباشد.
پژمان‌فر در پایان گفت: وقتی از ساخته شدن سه‌گانه حضرت رسول (ص) سخن می‌گوییم منظور این نیست که با سه فیلم می‌توان تمام زندگی اول شخص جهان اسلام را تصویر کرد؛ ادعایی که از پایه نادرست است، زیرا زندگی ایشان دریایی از موضوع و معرفت است که هر کدام قادر است موضوع یک قصه سینمایی باشد.


کد مطلب: 29117

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/news/29117/لزوم-انجام-رایزنی-فرهنگی-نمایش-مطلوب-محمد-رسول-الله-ص-سراسر-جهان

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir