سخن نادر امام صدر در باب وحدت کلمه و ویران شدن کعبه

خبرگزاری مهر , 15 دی 1394 ساعت 16:31

خلیل حمدان، عضو هیئت رئیس جنبش امل با حضور در موسسه امام موسی صدر خاطره ای از امام صدر در باب وحدت کلمه و ویران شدن کعبه تعریف کرد.


درحاشیه برگزاری کنفرانس وحدت اسلامی میهمانانی از لبنان که برای شرکت در این کنفرانس به ایران آمده بودند، در مؤسسۀ فرهنگی تحقیقاتی امام موسی صدر حضور یافتند و با شرکت در جلسۀ آموزشی «شناخت لبنان معاصر» که دکتر محمدعلی مهتدی استادی آن را بر عهده دارد، به ذکر خاطرات و مطالبی دربارۀ امام موسی صدر و لبنان پرداختند و جلسۀ هفتم این دوره، به گونه‌ای متفاوت برگزار شد.

این میهمانان، عبارت بودند از: ایوب حمید، خلیل حمدان، خانم نهاد الحسینی، شیخ حسن مصری، عادل عون و صلاح فحص از جنبش امل لبنان و خانم ملیحه صدر دختر امام موسی صدر و مدیر مرکز اسیل در لبنان.

در بخشی از این جلسه، خلیل حمدان، عضو هیئت رئیس جنبش امل در سخنانی دربارۀ مسئلۀ وحدت گفت: مسئلۀ وحدت همیشه مدنظر ماست و از زمانی که حضرت امام خمینی(ره) موضوع وحدت را مطرح کردند که هنوز هم بر اساس «کلمه التوحید و وحدة الکلمة» استمرار دارد، ما نیز در جنبش امل در این چارچوب حرکت می‌کنیم و این خطی است که امام موسی صدر نیز بر آن تکیه داشت.

حمدان ادامه داد: یکی از سخنان نادر دربارۀ وحدت، این سخن امام صدر است که می‌گوید: «زمانی که خانۀ کعبه از خارج مورد حمله قرار گرفت و ابرهه حمله کرد، خداوند خانۀ خود را در برابر حملۀ خارجی حفظ کرد و مانع تخریب کعبه شد و ارتش بزرگ ابرهه شکست خورد؛ اما زمانی که از داخل اختلافی ایجاد شد و در آن‌جا که وحدت کلمه‌ای وجود نداشت، خداوند کعبه را حفظ نکرد و کعبه چندین بار تخریب شد.» این اعتقادی است که امام موسی صدر در ما ایجاد کرد.


کد مطلب: 29130

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/news/29130/سخن-نادر-امام-صدر-باب-وحدت-کلمه-ویران-شدن-کعبه

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir