مردم بايد در كنار نظام، اقدامات آل سعود‌ را تقبيح كنند

http://hajj.ir , 19 دی 1394 ساعت 11:15

آيت الله جوادي آملي با تاكيد بر پيگيري جدي دولت در رابطه با اقدامات آل سعود‌ خاطرنشان كرد: وقتي بنا شد كه خود نظام اسلامي اقدامات آل سعود‌ مانند اعدام عالم بزرگوار شيخ نمر را تقبيح ‌كند، مردم نيز بايد در كنار نظام، تقبيح كرده و محكوم كنند، و بدانند كه راه‌هايي هم وجود دارد براي اينكه عربستان را سر جايش بنشانند.


سردار مومني، جانشين فرماندهي ناجا با حضور در بنياد بين المللي علوم وحياني اسراء با حضرت آيت الله جوادي آملي ديدار و گفت‌وگو كرد.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج، در اين ديدار آيت‌الله‌ جوادي آملي ضمن قدرداني از خدمات نيروي انتظامي و پليس راهور كشور اظهار داشت: برخي جاده‌ها داراي گردنه‌هايي است كه اين‌ها برف‌گير هستند و گاهي عبور از آنها بسيار مشكل است اما در نهايت اين مشكلات حل مي شود. اما يك راه و گردنه‌هاي ديگري هم هست كه قرآن درباره آنها متذكر مي شود كه چرا مردم هميشه اين راه هاي ساده و عادي را مي‌روند؟! چرا جامعه به دنبال عبور از گردنه‌هاي پيش روي خود نيست؟! و مراد از اين گردنه هاي خطير رسيدگي به فقر فقرا و توليد و اشتغال و اينگونه مسايل است.

وي با اشاره به سيره امام رضا عليه السلام در دستگيري از فقرا و مستمندان، ادامه داد: رسيدن به مشكلات جامعه، مشكلات اقتصادي و پرداختن به اقتصاد مقاومتي عقبه كئود است. ما معمولاً وقتي مهمان داريم و غذاي بيشتري طبخ كرديم وقتي خود ما و مهمانانمان از آن استفاده كردند آن ته‌مانده‌ها را به فقرا و نيازمندان مي‌دهيم اما وجود مبارك امام رضا(سلام الله عليه) وقتي وارد سفره مي‌شدند اول يك ظرف خالي طلب مي‌كردند از بهترين غذاهاي آن سفره در آن ظرف مي‌ريختند و براي مستمندان مي‌دادند. بخشيدن لباس كهنه و غذاي مانده خيلي كار آساني است اما دادن غذاي نو كار هر كسي نيست، ايجاد اشتغال, رفع بيكاري اينها كار هر كسي نيست.

وي كشور را مشمول الطاف الهي دانست و اذعان داشت: اين كشور به لطف الهي همه چيز دارد، مقداري همّت و امانت داري مي خواهد تا بيش از پيش توسعه يابد و پيشرفت كند؛ به قول پيامبر گرامي اسلام هيچ كسي دشمن ما نيست مگر آن كسي كه در درون ماست، بدترين دشمن آدم همان درون خود آدم است كه همان غرور و خودخواهي است ما هر جا مشكلي پيدا كرديم همين است كسي با ما كاري ندارد مشكلات ما همان ناامني دروني ماست واقعاً اگر آن دشمن دروني، كاري به ما نداشته باشد ما راحتيم.

آيت الله جوادي آملي ابراز داشت: به لطف الهي اين كشور در بين كشورهاي خاورميانه امنيت خوبي دارد، ما نبايد كاري بكنيم كه تَنش ايجاد شود دليلي ندارد كه عده اي كاري بكنند و براي ملت و دولت دردسر ايجاد كنند! اگر رفتن به در سفارتخانه‌ها و آسيب رساندن به آنها بر خلاف قانون است؛ بالأخره چه جايي دارد براي خودمان زحمت ايجاد كنيم؟! كه اين افراد را بايد نسبت به اين امور آشنا كرد و اين خود يك نحو بصيرت افزايي است.

وي با تاكيد بر پيگيري جدي دولت در رابطه با اقدامات آل سعود خاطرنشان كرد: وقتي بنا شد كه خود نظام اسلامي اقدامات آل سعود مانند اعدام عالم بزرگوار شيخ نمر را تقبيح ‌كند، مردم نيز بايد در كنار نظام، تقبيح كرده و محكوم كنند، و بدانند كه راه‌هايي هم وجود دارد براي اينكه عربستان را سر جايش بنشانند.

وي نياز اصلي كشور در شرايط كنوني را حفظ امنيت دانست و بيان داشت: ما بيش از هر چيزي محتاج امنيتيم، اگر امنيت نباشد دين داشتن و ايمان مردم هم آسان نيست. اين بصيرت‌افزايي براي همه مخصوصاً اين جوان‌ها بايد باشد. كسي كه واقعاً به نظام علاقه‌مند است تابع رهبر و نظام است اين بايد اين مسائل را رعايت كند. اعتراضات سر جايش محفوظ است، آن گفت‌وگوها سر جايش محفوظ است، سخنراني داشتن، درس‌ها را تعطيل كردن براي مرحوم آيت الله شيخ نمر اين‌ها كارهاي خوبي بود و اثر جهاني هم دارد كشورهاي ديگر هم اين كار را مي‌كنند اما برخي كارهاي ديگر كه رخ داد خيلي مصلحت نيست. اميدواريم به لطف الهي بيش از گذشته همه ما به وظايفمان آشنا بشويم!


کد مطلب: 29180

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/news/29180/مردم-بايد-كنار-نظام-اقدامات-آل-سعود-تقبيح-كنند

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir