ضرورت توجه به مسائل اجتماعی در تدوین برنامه 5 ساله آستان قدس رضوی

پایگاه اطلاع رسانی آستان قدس , 19 دی 1394 ساعت 16:06

دبیر شورای عالی فرهنگی آستان قدس رضوی، توجه ویژه به موضوعات و مسائل اجتماعی در تدوین برنامه 5 ساله آستان قدس رضوی را امری ضروری و لازم دانست.


حجت الاسلام سید جلال حسینی، در نشست بررسی وضعیت اجتماعی ایران که با حضور قائم مقام وزیر کشور در امور اجتماعی و جمعی از مسئولان و مدیران آستان قدس رضوی برگزار شد، عنوان کرد: موسسات فرهنگی آستان قدس رضوی، در آستانه تدوین برنامه ۵ ساله خود برای سند چشم انداز ۲۰ ساله هستند، از این رو این نشست برگزار شد.
وی لزوم برگزاری این جلسات را ارائه تصویری روشن از وضعیت اجتماعی ایران اسلامی در حوزه های مختلف دانست و افزود: در این جلسه، گزارشی از مطالعات علمی، پژوهشی و میدانی که توسط مرکز علمی رصد ایران انجام شده بود برای مدیران فرهنگی آستان قدس رضوی، اعضای هیئت مدیره و معاونین و مشاورین این آستان مقدس توسط دکتر میرباقری ارائه شد.
حسینی گفت: توجه به شرایط موجود کشور و محوریت سبک زندگی اسلامی برای برنامه ریزی فرهنگی اهمیت خاص و ویژه ای دارد.
وی ابراز کرد: تاکیدات تولیت آستان قدس رضوی حضرت آیت الله واعظ طبسی همواره به سبک زندگی اسلامی و اشاعه سیره و سنت رضوی معطوف بوده است از این رو آستان قدس رضوی به این مهم توجه ویژه ای خواهد داشت و همه برنامه ها ی خود را با این اهداف دنبال می کند.
دبیر شورای عالی فرهنگی آستان قدس رضوی، این جلسه را بسیار پر بار ارزیابی کرد و افزود: در این جلسه مقرر شد هیئت های مدیره و موسسات آستان قدس رضوی، به صورت تخصصی‌تر گزارش اجتماعی مورد نظر را مورد توجه و مداقه قرار دهند و برنامه ها و اولویت های مجموعه های خود را با توجه به اوضاع اجتماعی کشور تدوین کنند.
وی ابراز کرد: دبیرخانه شورای عالی فرهنگی آستان قدس رضوی در نظر دارد با تجمیع این برنامه ها و اهداف، بسته اپیشنهادی و راهکارهایی در راستای ترویج و توسعه سبک زندگی اسلامی متناسب با ظرفیت آستان قدس رضوی را ارائه دهد.


کد مطلب: 29181

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/news/29181/ضرورت-توجه-مسائل-اجتماعی-تدوین-برنامه-5-ساله-آستان-قدس-رضوی

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir