برنامه های هفته قرآن و عترت در ایلام تشریح شد

خبرگزاری مهر , 19 دی 1394 ساعت 20:00

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی ایلام از برگزاری هفته قرآن و عترت برای نخستین بار در این استان همزمان با سراسر کشور خبر داد و گفت: مخاطبان این جشنواره عموم مردم خواهند بود.


علی محمد نیاکان در گفتگو با خبرنگار مهر بیان کرد: آئین هفته قرآن و عترت همزمان با هشت استان کشور پنجم تا ١٠بهمن ماه در آستانه سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در مرکز این استان برگزار می شود.

وی با بیان اینکه فراخوان این برنامه قرآنی از سه ماه گذشته اعلام شده بیان کرد: برنامه های هفته قرآن و عترت در دو بخش رقابتی و جشنواره ها و نمایشگاهی و فعالیت های جنبی خواهد بود.

مدیر کل ارشاد استان ایلام، بخش رقابتی این هفته را شامل مسابقه های قرآنی(حفظ ١٠ و ٢٠جزء قرآن، قرائت و ترتیل واذان و تواشیح) و آثار مکتوب این بخش را نیز کتاب، پایان نامه، مقالات، فضای مجازی و مسابقه انشاء نویسی ویژه دانش آموزان و بخش جشنواره ها را شامل شعر و ادبیات قرآنی، صنایع دستی، هنرهای تجسمی، فیلم کوتاه و هنرهای نمایشی اعلام کرد.

نیاکان اظهار کرد: بخش نمایشگاهی و جنبی این نمایشگاه را نیز شامل نمایشگاه دستاوردها و تولیدات قرآنی و برگزاری کارگاه های نقاشی، محافل انس با قرآن، شب شعر و نشست های علمی و کارگاه های آموزشی برشمرد.

وی بدون اشاره به تعداد آثار ارسالی به دبیرخانه این جشنواره آخرین مهلت ارسال آثار را ٢٥دی ماه و مخاطبان این جشنواره را عموم مردم اعم از فرهنگیان، دانشجویان، اساتید، طلاب، کارکنان دستگاه های اجرایی و غیره اعلام کرد.

به گفته وی، در آیین اختتامیه این جشنواره از ٩١برگزیده بخش های مختلف این جشنواره و پیشکسوتان حوزه قرآنی تجلیل خواهد شد.

مدیر کل ارشاد استان ایلام بیان کرد: این برنامه با حمایت مالی بانک قوامین و مشارکت دستگاه های اجرایی نظیر میراث فرهنگی، اوقاف، تبلیغات اسلامی، حوزه هنری، بسیج هنرمندان و انجمن های فرهنگی، هنری برگزار می شود.

وی ترویج و تبلیغ قرآن، معرفی دستاوردها و توانمندی های علوم قرآنی در استان، ارتقا سطح کیفی و کمی فعالیتهای قرآن و عترت و ایجاد ارتباط با سایر حوزه های استانی فعال با موضوع قرآن را از اهداف برگزاری نخستین هفته قرآن و عترت در این استان برشمرد.

نیاکان در خاتمه گفت: رسانه هایی که به صورت ویژه اخبار هفته قرآن و عترت استان را پوشش دهند مورد تجلیل قرار خواهند گرفت.


کد مطلب: 29187

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/news/29187/برنامه-های-هفته-قرآن-عترت-ایلام-تشریح

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir