آل سعود وهابی در همدستی با اسرائیل قاتل‌الحرمین است

شبستان , 19 دی 1394 ساعت 15:53

استاد قرائتی: آل سعود وهابی در همدستی اسرائیل با کشتن ده هزار حاجی و به شهادت رساندن شیخ نمر و بسیاری از اعمال جنایتکارانه دیگر در منطقه نشان داد که نه تنها خادم‌الحرمین نیست بلکه قاتل‌الحرمین است.


حجت‌الاسلام والمسلمین محسن قرائتی، رییس ستاد اقامه نماز در مراسم بزرگداشت شیخ نمر النمر که در آستان مقدس حضرت ابوالحسن(ع) شهرری برگزار شد، در خصوص بدعت وهابیت در رد تجلیل از قبول ائمه معصومین و فرزندان ایشان، اظهار داشت: اعتقادات شیعه در خصوص زیارت و تجلیل از ائمه معصومین(ع) بر اساس وحی و آیات قرآن کریم است.

وی با اشاره به این آیه از قرآن «ان الله و ملائکته یصلون علی النبی»، افزود: در قرآن مجید ۲۰ آیه وجود دارد که که خداوند نام پیامبر(ص) را در کنار نام خود قرار داده است که نشان از تجلیل و بزرگداشت خداوند نسبت به پیامبر(ص) است.

مفسر قرآن کریم، با اشاره به آیاتی از سوره کهف، عنوان کرد: اصحاب کهف انسان‌های خداپرستی بودند که برای حفظ دین خود به کوهی پناه برده و به امر الهی همان جا به خوابی طولانی رفتند، در این سوره خداوند به مردم آن زمان فرمان می‌دهد که در پاسداشت و تجلیل از این موحدان مسجدی آنجا بنا شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین قرائتی، اظهار داشت: در قرآن آیاتی وجود دارد که خداوند در راستای تجلیل و بزرگداشت انسان‌های بزرگ همچون حضرت ابراهیم(ع)، حضرت موسی(ع) یا حضرت مریم(س) به پیامبر اسلام(ص) دستور می‌دهد که نام آنها را به بزرگی ببرد.

رییس ستاد اقامه نماز، بیان داشت: تمام آنچه در قرآن برای مراسم حج گفته شده و حاجی‌ها آن را انجام می‌دهند در راستای تجلیل و بزرگداشت است، به عنوان مثال قربانی کردن گوسفند توسط حاجی‌ها به یاد قربانی حضرت ابراهیم(ع) است، وهابیت باید در این موارد و بسیاری مثال‌های دیگر از قرآن کریم پاسخگو باشد که البته محکوم خواهد شد.

مفسر قرآن کریم، افزود: مقام حضرت ابراهیم(ع) که حجاج دو رکعت روی آن نماز می‌خوانند، سعی صفا و مروه به یاد تلاش حضرت هاجر(س) بین صفا و مروه، و طواف مرقد حضرت اسماعیل(ع) در کنار کعبه به یاد تسلیم بودن ایشان است، چگونه است که وهابی‌ها چنین آیاتی را ندیده و کور هستند و صرفا اعمال ما شیعیان را شرک می‌دانند.

وی در ادامه گفت: اینکه وهابیت صرفا شیعه را مشرک یا کافر خطاب می‌کند و در خدمت اسرائیل و امثال آن است ریشه در اعتقادات ندارد بلکه هدف آنها سرکوب شیعه به عنوان دشمن اسرائیل است.

حجت‌الاسلام والمسلمین قرائتی، با اشاره به شهادت آیت‌الله شیخ نمر، بیان داشت: آل سعود وهابی در همدستی اسرائیل با کشتن ده هزار حاجی و به شهادت رساندن شیخ نمر و بسیاری از اعمال جنایتکارانه دیگر در منطقه نشان داد که نه تنها خادم‌الحرمین نیست بلکه قاتل‌الحرمین است.


کد مطلب: 29194

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/news/29194/آل-سعود-وهابی-همدستی-اسرائیل-قاتل-الحرمین

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir