سیره اهل بیت(ع) مهمترین عامل پیوند میان مسلمانان باشد

خبرگزاری ايسنا , 21 دی 1394 ساعت 18:26

نماینده مردم سیستان و بلوچستان در مجلس خبرگان گفت: در جامعه‌ای که شیعه و سنی در کنار همدیگرند، سیره اهل بیت می‌تواند مهمترین عامل برای پیوند میان آنها باشد.


مولوی نذیر احمد سلامی، در همایش استانی جایگاه اهل بیت در منابع اهل تسنن بیان کرد: در تمامی کتب اهل سنت، اهل بیت پیامبر(ص) از جایگاه والایی برخوردارند و امامان ما نیز در مورد اهل بیت احادیث و کتب زیادی نقل کرده و نوشته‌اند.

وی با بیان اینکه در کتب اهل سنت درباره واقعه کربلا نیز احادیثی نوشته شده است، تصریح کرد: در این کتب، روزی که امام حسین(ع) به شهادت رسید، نوشته شده نه تنها جن و انس گریه کردند بلکه آفتاب و مهتاب نیز به گریه افتادند و این نشان دهنده باور داشتن واقعه کربلا از دیدگاه اهل سنت است.

وی ادامه داد: در تمامی خطبه‌های اهل تسنن، ذکر اهل بیت و محبت به اهل بیت بیان و در جوامع اهل تسنن پذیرفته شده است.

این مسئول خاطرنشان کرد: در کتب و منابع اهل تسنن فضائلی از اهل بیت آمده که مورد پذیرش ماست.

نذیر احمد سلامی افزود: یکی از نشانه‌های محبت و حرمت قائل شدن اهل تسنن به اهل بیت پیامبر(ص) نامگذاری اسم فرزندانشان به نام‌های اهل بیت است.

وی خاطرنشان کرد: وظیفه علمای شیعه و سنی از بین بردن ذهنیت نامناسب از اعتقادات همدیگر است تا زمینه وحدت بین تشیع و تسنن فراهم شود.

این عضو مجلس خبرگان همچنین بیان کرد: عقاید شیعه و سنی باید از طریق علما مطرح که پیوند و وحدت بیشتری بین شیعه و سنی ایجاد شود.

وی گفت: باید به سیره واقعی اهل بیت بیشتر توجه شود تا این سیره وسیله‌ای برای وحدت بیشتر بین مسلمین باشد.

انتهای پیام


کد مطلب: 29226

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/news/29226/سیره-اهل-بیت-ع-مهمترین-عامل-پیوند-میان-مسلمانان-باشد

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir