برنامه هاي فرهنگي فرهيختگان و دانشگاهيان در عتبات بررسي شد

http://hajj.ir , 22 دی 1394 ساعت 16:00

در آستانه اعزام چهاردهمين دوره اعزام دانشجويان ايراني به عتبات عاليات، در نشست مشتركي با حضور كارشناسان برنامه هاي فرهنگي براي اين گروه از زايران ايراني بررسي شد.


به گزارش خبرنگار اعزامي پايگاه اطلاع رساني حج از نجف اشرف، در نشست مشترك سركنسول جمهوري اسلامي ايران در نجف اشرف و نمايندگان بعثه مقام معظم رهبري و كارشناسان مسؤول فرهنگي در عراق و نجف اشرف، موضوعات مختلف فرهنگي ويژه دانشجويان و فرهيختگان زاير مطرح و تصميماتي اتخاذ شد.

ساداتي فر، سركنسول ايران در نجف حضور دانشجويان را در عتبات فرصت بسيار مناسبي دانست و بر برگزاري برنامه هاي فرهنگي مختلف و متناسب با اين قشر تحصيكلرده تاكيد كرد.

وي با اشاره به اعزام دختران دانشجو به عتبات عاليات، افرود: اعزام دانشجويان فرصت بسيار بزرگي براي برنامه هاي فرهنگي است و با توجه به اينكه نيمي دانشجويان كشور را دختران تشكيل مي دهند لازم است برنامه هاي مناسبي براي آن ها ريخته شود و به طور دقيق برناه هاي آنها آسيب شناسي شود و پيش بيني هاي لازم براي هر گونه آسيبي صورت پذيرد.

حجت الاسلام والمسلمين نجفي روحاني، نماينده بعثه مقام معظم رهبري در عراق نيز در اين جلسه سفر دانشجويان به عتبات را فرصت بسيار مهمي برشمرد و گفت: خوشبختانه استقبال دانشجويان براي سفر به عتبات بسيار خوب بوده است، به گونه اي كه در فراخوان اخير بيش از ۵۰ هزار نفر نام نويسي كردند.

وي افزود: بسياري از دانشجوياني كه عتبات را به عنوان سفر زيارتي خود انتخاب كرده اند، نگاهشان جنبه معنوي است و در اين سفر هر گونه مشكلي را به خاطر عشق به اهل بيت عليهم السلام تحمل مي كنند.

حجت الاسلام محمدحسين عسكري علويه، كارشناس مسؤول فرهنگي بعثه مقام معظم رهبري در عتبات، نيز در اين جلسه، موفقيت ترين و موثرين برنامه فرهنگي را ويژه دانشجويان دانست و گفت: بعثه مقام معظم رهبري براي قشر فرهيخته و دانشجو برنامه هاي وسيع و جامعي را تدارك ديده است.

وي با اشاره به تاثير برنامه هاي فرهنگي بعثه در عمليات عمره گفت: همان نگاه فرهنگي در عتبات نيز وجود دارد و در تلاش هستيم اين برنامه ها را گسترش دهيم، زيرا دانشجويان از برنامه هاي فرهنگي استقبال بسيار شايسته اي دارند.

حجت الاسلام عسكري، تبليغات منفي عليه سفر دانشجويان به عتبات را دليل تاثيرپذيري اين قشر خواند و افزود: از زماني كه دانشجويان حضورشان در سفر عتبات افزايش يافته است، برخي بلندگوهاي مخالف نيز عليه اين قشر تبليغات منفي مي كنند، در حالي اين عزيزان از سفر معنوي عتبات بسيار استفاده مي برند.


کد مطلب: 29233

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/news/29233/برنامه-هاي-فرهنگي-فرهيختگان-دانشگاهيان-عتبات-بررسي

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir