برنامه هاي فرهنگي زايران در عتبات پوياتر مي شود

http://hajj.ir , 22 دی 1394 ساعت 17:00

در نشست مشتركي با حضور مديران و كارشناسان مختلف فرهنگي بعثهِ مقام معظم رهبري در نجف اشرف و كربلاي معلا برگزار شد، برنامه هاي فرهنگي زايران ايراني در شهر نجف مورد بحث و بررسي قرار گرفت.


حجت الاسلام والمسلمين نجفي روحاني، در ابتداي اين جلسه ضمن تقدير و تشكر از فعاليت هاي صورت گرفته خواستار تقويت برنامه هاي فرهنگي شد و بر پويايي و نوآوري برنامه هاي فرهنگي تاكيد كرد.

وي، هماهنگي و همدلي را در هر مجموعه اي لازم دانست و ادامه داد: وقتي برنامه هاي فرهنگي الهي باشد موفقيتي خوبي بدست مي آيد، بايد نگاهمان را الهي كنيد تا بتوانيد پيشرفت هاي لازم را بدست بياوريم.

نماينده بعثه مقام معظم رهبري در عراق، افزود: تمام بخش هاي فعال بعثه مقام معظم رهبري در نجف اشرف بايد با مسوول بعثه در اين شهر هماهنگ و همدلي باشند و همكاري هاي دوجانبه را به خوبي انجام دهند؛ البته تاكنون چنين بوده است ولي از اين پس بايد سطح اين همكاري ها افزايش يابد.

حجت الاسلام نجفي روحاني، گفت: تقويت برنامه هاي فرهنگي زايران ايراني در عتبات، سبب تقويت نظام و انقلاب مي شود، زايران ما را برنامه هاي فرهنگي را متعلق به نظام جمهوري اسلامي مي دانند، بنابراين وظيفه سنگيني بردوش داريم و بايد نسبت به اين موضوع اهتمام ويژ اي داشته باشيم.

وي وجود برخي از مشكلات را طبيعي خواند، اما رفع آن را ضروري دانست و گفت: بايد كاري كنيم كه اگر مشكلي يا دغدغه اي در ميان زايران بوجود آمد براي رفع آن تمام همت خودمان را به كار ببنديم و به حل آن بپردازيم.

در ادامه اين جلسه حجت الاسلام والمسلمين احمد احساني، نماينده بعثه مقام معظم رهبري در نجف اشرف به ارائه گزارشي از فعاليت ها و برنامه هاي فرهنگي صورت گرفته در اين شهر پرداخت و از همدلي و همراهي بسيار خوبي همكارانش خبر داد.

وي برپايي مجالس معنوي ويژه زايران ايراني در مناسبت هاي ديني و مذهبي را از جمله برنامه هاي فرهنگي دفتر بعثه مقام معظم رهبري در نجف اشرف برشمرد.

حجت الاسلام محمدحسين عسكريه علوي، كارشناس مسؤول فرهنگي بعثه مقام معظم رهبري در عراق نيز نسبت به برنامه هاي اجرايي شده ابراز رضايت كرد و برخي پيشنهاداتي را نيز در خصوص تقويت برنامه ها ارائه كرد.

وي از ارائه برنامه جامع فرهنگي ويژه زايران ايراني در عراق خبر داد و گفت: تلاش خواهيم كرد با همكاري و همدلي بيشتر وحدت رويه خوبي ميان برنامه هاي فرهنگي در شهرهاي نجف، كربلا و كاظمين ايجاد كنيم.


کد مطلب: 29234

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/news/29234/برنامه-هاي-فرهنگي-زايران-عتبات-پوياتر-مي-شود

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir