برنامه هاي فرهنگي زايران در كاظمين افزايش مي يابد

http://hajj.ir , 23 دی 1394 ساعت 18:00

نماينده بعثهِ مقام معظم رهبري در كاظمين، گزارشي از فعاليت هاي فرهنگي زايران ايراني در اين شهر مقدس ارائه كرد و از افزايش برنامه هاي فرهنگي زايران ايراني در روزهاي آينده خبر داد.


حجت الاسلام والمسلمين سيدعلي غيور، نماينده بعثه مقام معظم رهبري در كاظمين، در گفت وگو با خبرنگار اعزامي پايگاه اطلاع رساني حج گزارشي از فعاليت هاي فرهنگي زايران ايراني در اين شهر مقدس ارائه كرد و از افزايش برنامه هاي فرهنگي زايران ايراني در روزهاي آينده خبر داد.

وي با بيان اينكه بعثه مقام معظم رهبري در كاظمين، در مناسبت هاي مختلف ديني و مذهبي براي زايران ايراني برنامه هاي فرهنگي را تدارك ديده است، افزود: تاكنون برنامه هاي مختلف را در حرم امامين كاظمين براي زايران ايراني برگزار كرده ايم كه با استقبال بسيار خوب زايران روبه رو شد.

حجت الاسلام غيور، ماهيت كار فرهنگي را تلاش و همت دانست و اظهار داشت: هم اينك بعثه مقام معظم رهبري در كاظمين با كمترين نيروي انساني، بيشترين فعاليت فرهنگي را انجام مي دهد كه البته به دليل گستردگي و آمار بالاي زايران ممكن است براي همگان آشكار نباشد، اما حجم فعاليت ها بسيار چشمگير بوده است.

وي ادامه داد: در فصل پاييز برنامه هاي مختلفي را در كاظمين برگزار كرديم كه برگزاري جلسه با مسؤولان عتبه، برپايي برنامه هاي متنوع فرهنگي در عاشورا و اربعين حسيني و برگزاري مراسم ولادت باسعادت حضرت امام محمدباقر(عليه السلام)، از جمله برنامه هاي سه ماه پاييز برشمرد در كاظمين است.

نماينده بعثه در كاظمين، برگزاري نماز جماعت، سخنراني ما بين الصلاتين،ذكر احاديث و احكام شرعي، ختم روزانه يك صفحه قرآن مجيد ، ديدار با روحانيون و مداحان كاروانها و دعوت جهت برگزاري مراسم وداع صبح را از ديگر برنامه هاي صورت گرفته در اين مدت عنوان كرد.

وي همچنين برگزاري مراسم زيارت وداع و ذكر مصيبت، بعد از نماز جماعت صبح در حرم مطهر، جلسه با مسئولين حج و زيارت و شمسا وهماهنگي امور ،مراسم ياد بود شهادت شيخ نمر به همراه سخنراني و مداحي را از ديگر برنامه هاي برگزار شده در كاظمين برشمرد.

حجت الاسلام غيور از فعال شدن بخش فرهنگي دفتر نمايندگي بعثه مقام معظم رهبري در كاظمين خبر داد و اعلام كرد به زودي برنامه هاي متنوع و مختلفي از سوي بعثه مقام معظم رهبري در بين زايران ايراني حاضر در كاظمين برگزار مي شود.

در ادامه بخشي از تصاوير مراسم هاي داخلي ستاد كاظمين تقديم مي شود.


کد مطلب: 29254

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/news/29254/برنامه-هاي-فرهنگي-زايران-كاظمين-افزايش-مي-يابد

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir