برپایی جشنواره فیلم محمد(ص) در روز مبعث

ایرنا , 30 دی 1394 ساعت 8:35

دبیر جشنواره فیلم محمد(ص) پیامبر صلح از برگزاری این جشنواره همزمان با جشن مبعث رسول خدا(ص) در اردیبهشت سال آینده خبر داد.


مهدی حقیقی از معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اعلام این مطلب گفت: در بخش داخلی جشنواره فیلم محمد(ص) پیامبر صلح تاکنون هزار و ۱۳ اثر در دبیرخانه ثبت شده که شامل٣١١ فیلم برای بخش١١٤ ثانیه ای، ١٩٤عنوان فیلم نامه و٥٠٩ اثر در بخش های کوتاه و مستند و کلیپ تا٣٠ ثانیه است.

وی با بیان این که ۷۸۳ اثر در بخش های بین الملل ارسال شده، افزود: آثار ارسالی در جشنواره بین المللی محمد(ص) حتی از سوی غیرمسلمانان مانند یهودیان، مسیحیان و پیروان سایر ادیان ارسال شده که در این زمینه آثاری نیز از روسیه، چین و نقاط دیگر جهان به دبیرخانه جشنواره ارسال شده است.

حقیقی همچنین گفت: این جشنواره با موضوع هایی مانند نگاهی به حیات حضرت محمد (ص)، ویژگی های آن حضرت در قرآن و جلوه های رفتاری رسول خدا(ص) در مناسبات و روابط فردی و اجتماعی همچون انسان دوستی، صلح خواهی، یتیم نوازی، کمک به ضعیفان و مستمندان، عدالت جویی، ساده زیستی و مردمی بودن است.

وی استفاده از سبک زندگی پیامبر(ص) را در جهان امروزی ضروری دانست و گفت: اهداف جشنواره فیلم محمد(ص) پیامبر صلح در مواردی مانند تبلیغ جنبه های انسانی، فردی، اجتماعی، مهربانی و نیز زیبایی های معنوی حیات پرنور پیامبر رحمت و عدالت، آگاهی بخشی به جامعه بشری به واقعیات حیات و دستورات حضرت محمد (ص) است.

حقیقی همچنین تعمیم ارزش های والای فرهنگی و اجتماعی زندگی پیامبر اسلام (ص)، زمینه سازی برای نوآوری و تبادل اندیشه ها و آموخته های هنرمندان، ارائه تصویر واقعی از سیره­ پیامبران و تأثیر آن در زندگی جامعه­ امروز، بهره گیری از ابزار نافذ و تاثیرگذار سینِما در راستای تبلیغات دینی را از دیگر اهداف برگزاری این جشنواره دانست.

جشنواره بین المللی فیلم محمد(ص)؛ پیامبر صلح در دو بخش اصلی و جنبی برگزار می شود که بخش اصلی جشنواره محمد(ص) شامل فیلم های ۱۱۴ ثانیه ای است و مسابقات دیگری مانندمسابقه فیلم های داستانی، فیلم های مستند، فیلم های انیمیشن، مسابقه کلیپ، فیلم های کوتاه موبایلی و مسابقه فیلمنامه نویسی طی برگزاری این جشنواره برپا می شود.

دربخش جنبی این جشنواره علاوه بر مرور فیلم های سینمایی خارج از مسابقه، نشست های تخصصی بزرگداشت سه هنرمند از ایران یا جهان، نخستین همایش بین المللی سینما و تاریخ انبیاء و برگزاری کارگاه های تخصصی فیلم نامه نویسی (workshop) در دستور کار برگزارکنندگان است.


کد مطلب: 29358

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/news/29358/برپایی-جشنواره-فیلم-محمد-ص-روز-مبعث

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir