قم به برکت حضرت معصومه (س) مرکز ترویج معارف اسلامی به جهان است

ایرنا , 2 بهمن 1394 ساعت 16:05

رئیس دانشگاه علوم و معارف قران کریم کشور گفت: قم به برکت وجود حضرت فاطمه معصومه (س) مرکز ترویج و نشر علوم و معارف اسلامی به جهانیان است.


حجت الاسلام احمد عابدی پنجشنبه شب در چهارمین همایش کریمه اهل بیت(ع) و اختتامیه نخستین سوگواره شعر سراسری اخت رضا (ع )در بندرعباس افزود: قم جایی است که فقه، حدیث و تفسیر شیعه از آن به همه جای دنیا منتشر شد و در روایت آمده که ۲۰۰ هزار محدث اطراف حرمت حضرت معصومه (س) دفن شده اند و افرادی چون ملاصدرا هنگامی که به قم می آمدند پا برهنه مشرف به حرم می شدند یعنی تمام این مناطق قبر و مزار بزرگان دین و اسلام است.
وی بیان داشت: ورود حضرت فاطمه معصومه (ع) به شهر قم و دفن پیکر مطهر کریمه اهل بیت در این شهر، آثار و برکات فراوانی را به همراه داشته است و همواره از جهت فرهنگی ، سیاسی ، اجتماعی ، عمرانی و اقتصادی رو به رشد و پیشرفت نهاده است.
رئیس دانشگاه علوم قرانی کشور اظهارکرد: حرکت حضرت معصومه (س) به ایران و شهر قم که به قصد دیدار برادرشان امام رضا(ع) صورت گرفت در واقع یک ملاقات عادی نبوده بکله یک تحول عظیم و ادامه دهنده یک هجرت بود که سیل سادات و اولاد حضرت رسول خدا (ص) به طرف ایران سرازیر شد.
وی بیان داشت: حضرت معصومه (س) از همان دوران کودکی علم داشتند و اینگونه بود که پیرمردهای عالم اسلام ، سوال هایشان را جمع کرده که به خدمت امام کاظم (ع) بیاورند اما آن حضرت نبودند و حضرت معصومه (س) سوال ها را کامل جواب دادند و آن ها متعجب می شدند و در میانه راه به امام کاظم (ع) برخوردند و جواب ها را به او نشان دادند ، امام همه پاسخ ها را تائید کرده و فرمودند: 'فِداها اَبُوها، پدرش به فدایش'.
وی در پایان گفت: نقش حضرت معصومه بسیار زیاد است و ابتدا قمی ها مسلمان نبودند و آتش پرست بودند که معبد آناهیتا در قم بیانگر این امر است و آن حضرت این سرزمین را مرکز تشیع قرار دادند.
حضرت فاطمه معصومه (س) در روز اول ماه ذیقعده سال ۱۷۳ در مدینه متولد شد و در دهم ربیع الثانی سال ۲۱۰ هجری در سن ۲۸ سالگی وفات کردند.
در این همایش از ماکت کتاب 'دخیل واژه ها' در فراخوان ادبی اخت الرضا و ۷۰ اثر برگزیده با حضور حجت الاسلام عابدی رئیس دانشگاه علوم قرانی کشور و خادمین حضرت حضرت معصومه (س) و جمعی از علما و مسئولان استان هرمزگان رونمایی شد و همچنین از سه نفر برگزیده فراخوان علوی شعر اخت رضا، خانواده معظم شهید مدافع حرم عبدالحمید سالاری و از خادمان فرهنگی حضرت معصومه در استان هرمزگان تجلیل شد.


کد مطلب: 29387

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/news/29387/قم-برکت-حضرت-معصومه-س-مرکز-ترویج-معارف-اسلامی-جهان

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir