برخی جریان های داخلی به دنبال حذف روحانیت از جامعه هستند

خبرگزاری مهر , 5 بهمن 1394 ساعت 12:37

آیت الله علم الهدی: برخی جریان های سیاسی و قدرت طلب در کشور خواستار به استخدام درآمدن نظام اسلامی زیرسلطه آمریکا را دارند و به همین جهت دین منهای آخوند را برای کشور می خواهند.


آیت‌الله سیداحمد علم‌الهدی در دیدار با مدیران حوزه‌های علمیه آذربایجان غربی با تاکید بر اینکه در مذاکرات هسته ای دشمنان یک هدف مشترک داشتند و آن هم براندازی نظام جمهوری اسلامی ایران بود، بیان کرد: با وجود صف آرایی دشمنان خارجی عده ای از درون جامعه نیز معتقد بودند که دین اگر می خواهد می تواند باشد اما نیازی به روحانیت وجود ندارد.

وی با ابراز تاسف از نادیده گرفتن منویات مقام معظم رهبری از سوی برخی جریان های نزدیک به رهبری در مقام عمل تاکید کرد: امروز برخی از گروه های سیاسی در کشور مخالف فعالیت روحانیت در جامعه هستند چرا که این افراد به دنبال قدرت طلبی بوده و جامعه روحانیت نیز مانع فعالیت و تعامل آن ها با آمریکاست.

امام جمعه مشهد خاطرنشان کرد: باید به گروه های سیاسی مخالف جریان روحانیت گفت تا زمانی که ولی فقیه در این جامعه وجود دارد عمامه و ولایت نیز وجود خواهد داشت.

وی با اشاره به اینکه قدرت امروز اسلام در دنیا در هیچ برهه ای از تاریخ دین مبین اسلام از بعثت پیامبر تاکنون به وجود نیامده است، افزود: به اندازه نفوذ و گسترش قدرت اسلام در دنیا دشمنان ما نیز بیشتر شده اند و برای براندازی این دین با یکدیگر متحد شده اند.

آیت الله علم الهدی با تاکید بر اینکه اگر امروز در برابر روشنگری های قدم برنداریم دنیا بر ما مسلط خواهد شد، تصریح کرد: استخدام جمهوری اسلامی برای آمریکا تنها یکی از اهداف دشمن همیشگی ماست که متاسفانه این مسئله را برخی جریان های داخلی نیز دنبال می کنند.

وی ادامه داد: اگر امروز جا پای انسان های متدین پیدا نشود جامعه به راحتی متدینین خود را از دست داده و در واقع هدف آمریکا محقق خواهد شد.

امام جمعه مشهد اظهار کرد: با توجه به شرایط کنونی جامعه نیازمند شناخت دقیق امکانات و چالش های پیش روی خود هستیم و در شناخت مقصد نباید تنها نظاره گر آسیب ها و مشکلات باشیم بلکه باید ظرفیت ها و امکانات خود را نیز در نظر بگیریم.

وی با مقایسه جامعه روحانیت کنونی نسبت به دوران قبل از انقلاب گفت: در آن دوران روحانیان فقط طلبه های حوزه ها بودند زندگی ذلت باری داشتند اما به برکت پیروزی انقلاب اسلامی امکانات امروز جامعه روحانیت با قبل از انقلاب پیشرفت هایی زیادی داشته است.

آیت الله علم الهدی با اشاره به گرایش به تشیع و اسلام در دنیا گفت: در کشور نیجریه به رهبری شیخ زکزاکی پنج میلیون شیعه زندگی می کنند که این گسترش تشیع در برخی کشورها گاهی از نیروهای داخلی آن کشور نیز فراتر می شود که این مسئله را مدیون تشیع و اسلام هستیم.


کد مطلب: 29422

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/news/29422/برخی-جریان-های-داخلی-دنبال-حذف-روحانیت-جامعه-هستند

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir