کلید حل همه مشکلات بازگشت به قرآن است

خبرگزاری مهر , 6 بهمن 1394 ساعت 17:33

رئیس ستاد اقامه نماز کشور گفت: کلید حل همه مشکلات بازگشت به قرآن است و با توسل و اتکا به این کتاب اسمانی قادریم همه مشکلات و نیازها خود را حل کنیم.


حجت‌الاسلام محسن قرائتی دوشنبه‌شب در همایش گفتمان روحانیون استان قزوین که در سالن اجتماعات اداره کل تبلیغات اسلامی استان برگزار شد، بیان کرد: در شرایطی که مردم به روحانیت اعتماد و ارادت زیادی دارند انتظار می‌رود روحانیت بتواند به نیازهای مردم ازجمله شبهات و سایر سؤالات پاسخگو باشد.

وی ادامه داد: جوانی که شبهه‌ای دارد اگر پاسخش را از روحانیت دریافت کند پایبند واقعی دین و مذهب خواهد شد و برای تحقق این مهم نیز روحانیت باید خود را آماده کند و بداند که دشمنان بیدار هستند درحالی‌که گاهی در خواب بوده‌ایم.

حجت‌الاسلام قرائتی با اشاره به‌ضرورت آماده بودن روحانیون در تبلیغ فرهنگ دینی در جامعه گفت: روحانیون اگر آماده باشند شرایط برای فعالیت‌های دینی کاملاً فراهم است درحالی‌که تا چند دهه پیش کمترین امکاناتی برای تبلیغ دین مهیا نبود.

رئیس ستاد اقامه نماز کشور افزود: حتی شخص رسول‌الله(ص) نیز با دستانی خالی و بدون هیچ‌گونه امکاناتی در بیابان دین خدا را برای انسان‌ها هدیه آورد و هدایت الهی را اقامه کرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به فرارسیدن دهه فجر اظهار داشت: لازم است روحانیون ما از این فرصت استفاده کنند و در این ایام به سؤالات و شبهاتی که در ذهن برخی در رابطه با اصل نظام و معارف دینی وجود دارد، پاسخ دهند.

حجت‌الاسلام قرائتی بیان کرد: سؤال در رابطه باریشه ولایت‌فقیه یکی از این شبهات است و پاسخ دادن به آن نیز یکی از وظایف ما در این ایام است.

رئیس ستاد اقامه نماز کشور ادامه داد: ریشه ولایت‌فقیه به زمان حضرت موسی(ع) می‌رسد و زمانی که خداوند در آیه ۴۳ سوره مائده تأکید می‌کند که تورات را برای حکومت و داوری در جامعه فرستاده است و این حکومت باید بر اساس کتاب الهی توسط پیامبران و پس از ایشان علما برقرار شود از ریشه‌های ولایت‌فقیه سخن می‌گوید.

وی تصریح کرد: البته کسی مدعی نیست که ولایت‌فقیه عصمت دارد و قول او چون قول پیامبر و ائمه است اما کلام ولایت‌فقیه حجیت دارد همان‌گونه که کلام یک پزشک درزمینهٔ درمان امراض برای بیماران حجیت دارد.

حجت‌الاسلام قرائتی اظهار کرد: به‌هرحال کشور دچار مشکلاتی است و هرگز نباید این مشکلات و معایب را توجیه کرد اما درعین‌حال باید توجه کنیم تضعیف نیز خیانت است و باید یادآوری کرد که انقلاب ما با کودتا پیروز نشد بلکه با خون و فداکاری صدها هزار شهید و جانباز محقق شده است، بنابراین باید تکمیل نواقص را رسالت خود دانست.

رئیس ستاد اقامه نماز کشور ادامه داد: جا دارد در ایام دهه فجر این سؤالات را در جامعه مطرح کنیم که در کدام کشور پیروی از اعلم را لازم می‌دانند؟ در کدام کشور رهبری نظام مانند مردمان ساده زندگی می‌کند و در کدام کشور علیه طاغوت مقاومت می‌شود؟

حجت‌الاسلام قرائتی در بخش دیگری از سخنان خود با تأکید بر جایگاه بی‌بدیل قرآن در زندگی مسلمان گفت: کلید حل همه مشکلات بازگشت به قرآن است اما مشکل اصلی و فرعی این است که دست ما از معارف قرآن خالی است.

وی ادامه داد: خداوند به همه انسان‌ها فرموده که در قرآن تدبر کنند بنابراین روحانیون ما نیز باید در قرآن تدبر و عصاره این تدبرها و بحث‌ها را به مردم منتقل کنند.

رئیس ستاد اقامه نماز کشور اظهار داشت: خوشبختانه پشتوانه غنی برای کارداریم و تنها نیازمند تلاش و کار مستمر هستیم، ضمن اینکه لازم است بدانیم که توجه روحانیت به نسل نوجوان و جوان باید بیشتر شود زیرا خاصیت تربیت‌پذیری در این نسل بیش‌تر است.

حجت‌الاسلام قرائتی ادامه داد: از روحانیون انتظار داریم از مدارس و دانش آموزان نیز غفلت نکنند و اگر در اداره و مدرسه‌ای نماز اقامه می‌کنند به مدارس مجاور ادارات نیز توجه داشته باشند و هفته‌ای دو وعده نماز جماعت را در نزدیک‌ترین مدرسه مجاور مراکز اداری برای دانش آموزان برگزار کنند


کد مطلب: 29442

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/news/29442/کلید-حل-همه-مشکلات-بازگشت-قرآن

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir