علم‌الهدی: افکار پیروان مذاهب را به هم نزدیک کنیم

خبرگزاری ايسنا , 6 بهمن 1394 ساعت 22:00

جانشین کمیته تقریب مذاهب اسلامی ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی، گفت: ما باید بتوانیم افکار را به هم نزدیک کنیم تا پیروان مذاهب اسلامی باورشان شود که همه مسلمان هستیم.


حجت‌الاسلام والمسلمین سیدحامد علم‌الهدی در نشست خبری کمیته تقریب مذاهب اسلامی ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی، اظهار کرد: کمیته تقریب مذاهب اسلامی یکی از کمیته‌های فعال در شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی است که مسئولیت این کمیته به مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی داده شده است.

وی افزود: بیشتر فعالیت‌های مجمع جهانی تقریب در طول سال در دو مرحله آشکار است. یک مرحله آن مقارن با میلاد رسول اکرم (ص) و هفته وحدت بود که آن را گذراندیم و مرحله دوم مربوط به دهه فجر است.

علم‌الهدی تصریح کرد: اهل سنت داخل کشور که عمدتاً در مناطق مرزی ساکن‌اند همگام با سایر اقشار جامعه اسلامی استقبال خوبی از دهه فجر انقلاب اسلامی دارند و هر ساله شاهد حضور چشم‌گیر آنها در مراسم ۲۲ بهمن و نیز در سایر ایام هستیم.

جانشین کمیته تقریب مذاهب اسلامی ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی، ادامه داد: یک روز از ایام دهه فجر را به مسأله تقریب مذاهب اختصاص دادیم که مصادف با ۱۶ بهمن ماه است. چرا که امروزه دغدغه جامعه مسلمین، مسأله تفرقه و تکفیر است. بر همین اساس کنفرانس‌ها و همایش‌هایی در ایران و نیز در سایر کشورها در حال برگزاری است و پنج‌شنبه هفته جاری نیز یکی از کنفرانس‌های بزرگ در قم برگزار می‌شود.

علم‌الهدی تأکید کرد: یکی از دغدغه‌هایی که مقام معظم رهبری همیشه در سخنرانی‌هایشان به آن اشاره داشتند، مسأله تفرقه‌افکنان و نیازی که جامعه مسلمانان به وحدت دارد، است. در واقع ما یک موانع تقریب و مقتضیات را داریم که اگر موانع تقریب برداشته شود به اهدافمان نزدیک خواهیم شد.

معاون مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی افزود: اگر بتوانیم افکار را به هم نزدیک کنیم و پیروان مذاهب اسلامی باورشان شود که همه مسلمان هستیم به اهدافمان می‌رسیم البته اختلاف وجود دارد و ما معتقدیم که اندیشه قابل تحمیل نیست. لذا تلاش ما در مجمع تقریب مذاهب اسلامی این است که افکار پیروان مذاهب را به هم نزدیک کنیم. در واقع اگر ما باورمان شود که اختلافی در اصول نداریم دلیلی هم وجود ندارد که همدیگر را تکفیر کنیم.

علم‌الهدی با بیان اینکه یکی از وظایفی که بر عهده علما گذاشته شده مبارزه با خرافات است، ادامه داد: از آنجا که مذهب ما غنی است لذا نیازی به خرافات نداریم. متأسفانه در بین مردم رواج شده که در آخر ماه صفر در مساجد را می‌زنند و ماه ربیع‌الأول را بشارت می‌دهند این مسائلی است که جزو دین ما نیست و باید از آن دوری کنیم. در واقع این مسائل جزو خرافات است و شما رسانه‌ها باید کمک کنید تا مردم از اینگونه خرافات دوری کنند.

وی درباره برنامه‌های کمیته تقریب مذاهب اسلامی در دهه مبارک فجر، گفت: از جمله برنامه‌های ما دیدار با خانواده شهدای اهل سنت، غبارروبی از مقبره شهدا، برگزاری مسابقات قرآنی و مذهبی، دیدار از جانبازان اهل سنت در مناطق غربی و... است.

علم‌الهدی در پایان گفت: دهه فجر فرصت بسیار خوبی برای برگزاری برنامه‌های فرهنگی است و ما توصیه می‌کنیم که برنامه‌های شاد و برپایی جشن در این ایام برگزار شود.


کد مطلب: 29451

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/news/29451/علم-الهدی-افکار-پیروان-مذاهب-هم-نزدیک-کنیم

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir