تهران فقیرترین شهر ایران از نظر تعداد مساجد است

شبستان , 7 بهمن 1394 ساعت 22:00

مدیرعامل مجمع خيرین مسجد ساز گفت: ۴۰۰ مسجد در تهران باید ساخته شود تا مشکل کمبود مسجد در تهران که بر اساس آمارها فقیرترین شهر ایران از نظر تعداد مساجد است به حداقل برسد.


مجید شایسته در اجلاس سراسری نماز که در سالن اجتماعات دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) برگزار شد، بیان کرد: با پيگيری های حجت الاسلام قرائتی٬ مجمع خيرین مسجد ساز در دی ماه سال ۹۰ پایه ریزی شد و طی این ۴ سال اقدامات مطلوبی انجام شده است.

وی افزود: با تلاش و همت مسئولان، خیران و موسساتی که در این زمینه فعال هستند توانستیم به هم فکری جمعی و وحدت نظر برسیم و کارها را به شکل مناسبی پیگیری کنیم.

مدیرعامل مجمع خيرین مسجد ساز کشور خاطر نشان کرد: با همکاری دوستان در کمیته امداد، قرارگاه خاتم الانبیاء و قرارگاه قرب کوثر همچنین خیرین استان های مختلف اتفاقات خوبی شکل گرفته است.

وی تصریح کرد: بدون شک با دوری از اقدامات جزیره ای و رسیدن به وحدت جمعی می توان کارهای بسیار مطلوبی را انجام داد.

شایسته ادامه داد: توسط قرارگاه قرب کوثر تا به امروز بالغ بر ۲ هزار مسجد در مناطق محروم و روستاهای فاقد مسجد ساخته و افتتاح شده همچنین توسط حوزه ستاد زکات ۳ هزار و ۷۰۰ مسجد احداث و ۵ هزار و ۶۰۰ مسجد دیگری نیز در روستاها بازسازی شده است.

مدیرعامل مجمع خيرین مسجد ساز کشور تاکید کرد: اگر در استان ها پیگیری ها به صورت جدی انجام شود بسیاری از مشکلات به حداقل می رسد از این رو امیدواریم با همکاری مسئولان مربوطه همچون روسای ستاد اقامه نماز و نماینده ولی فقیه در استان ها مجمع خیرین مسجد ساز در همه استان ها تشکیل شود.

وی عنوان کرد: به طور مثال با تشکیل مجمع خیرین مسجد ساز استانی قول ساخت یک هزار و یک مسجد در اصفهان داده شده که ساخت ۳۰۰ مسجد تاکنون شروع شده و یا به بهره برداری رسیده همچنین با تشکیل این مجمع در استان گیلان ساخت ۱۱۰ مسجد تا پایان تابستان سال آینده تعهد شده است.

شایسته خاطرنشان کرد: پیگیری های انجام شده در شهر تهران موجب شده تا دکتر قالیباف شهردار تهران به این نتیجه برسند که ۴۰۰ مسجد در تهران باید ساخته شود و تا امروز ۲۰۰ مسجد آماده و یا در حال ساخت است و ۲۰۰ زمین دیگر نیز برای ساخت مسجد تملک شده تا مشکل کمبود مسجد در تهران که بر اساس آمارها فقیرترین شهر ایران از نظر تعداد مساجد است به حداقل برسد.


کد مطلب: 29471

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/news/29471/تهران-فقیرترین-شهر-ایران-نظر-تعداد-مساجد

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir