تاریخ انتشار
پنجشنبه ۸ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۱۵
۰
کد مطلب : ۲۹۴۷۶

فیلم محمد (ص) کارت ویزیت سینمای ایران است

فیلم محمد (ص) کارت ویزیت سینمای ایران است
اسپوتنیک با اشاره به اکران این فیلم در مسکو با همکاری رایزنی فرهنگی سفارت جمهوری اسلامی ایران در روسیه، افزود: فیلم «محمد رسول الله (ص)» ساخته مجید مجیدی گران ترین فیلم تاریخ سینمای با موضوع خردسالی پیامبر اسلام است.

اسپوتنیک افزوده است: هزینه ساخت فیلم که ۱۰ سال طول کشید، حدود ۵۰ میلیون دلار برآورد می شود و در ساخت آن متخصصانی از دیگر کشورها مانند اپراتور «ویتوریو ستورارو» شرکت داشتند که سه فیلم تهیه شده با همکاری وی جایزه اسکار را برنده شدند.

«روبرتو پرپینیانی» مسئول مونتاژ، «اسکوت آندرسون» مدیر جلوه های ویژه و ده ها متخصص دیگر در رشته سینما در ساخت این فیلم مجیدی همکاری کرده اند.
اسپوتنیک در ادامه با اشاره به اینکه فیلم محمد رسول الله پیش از نمایش در مسکو، در بسیاری از کشورهای جهان اکران شده و محبوبیت زیادی کسب کرده است، افزود:کیفیت عالی کارت ویزیت سینمای ایران، سبب شده بسیاری از کارگردانان در صدد برآیند تا فیلم بعدی خود را در ایران بسازند.

نمایش این فیلم از سه شنبه (دیروز) در برنامه اکران سینما «کارو ۱۱ اکتبر» مسکو قرار گرفته است.
فیلم محمد رسول الله (ص) برای نخستین بار در سی وسومین دوره جشنواره فیلم فجر درسال ۱۳۹۳ اکران و نمایش سراسری آن نیز پنجم شهریور ۱۳۹۴ در ایران و در افتتاحیه جشنواره مونترال کانادا آغاز شد.

مهدی پاکدل، علیرضا شجاع نوری، مینا ساداتی، محسن تنابنده، داریوش فرهنگ و ساره بیات از جمله بازیگران این فیلم هستند.
مرجع : ایرنا
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما