تجهیز مرکز گل نرگس مسجد جمکران

شبستان , 8 بهمن 1394 ساعت 15:28

مدیر آموزش و تربیت مسجد مقدس جمکران بااشاره به تجهیز و تکمیل کتابخانه مرکز فرهنگی هنری گل نرگس در سال جاری، گفت: بیش از ۷۵۳۰ جلد کتاب مناسب کودک برای کتابخانه این مرکز خریداری شد.


حجت‌الاسلام سجاد نيكخو، مدیر آموزش و تربیت مسجد مقدس جمکران گفت: مرکز فرهنگی هنری گل نرگس نخستین و تنها مرکز فرهنگی هنری ویژه کودکان در پایگاه‌های مذهبی است که کارشناسان و مربیان مجرب، فعالیت‌های مختلف فرهنگی هنری را برای کودکان اجرا می‌کنند.

وی با اشاره به فعالیت‌های مرکز گل نرگس، اظهارداشت: مرکز فرهنگی هنری گل نرگس مسجد مقدس جمکران دارای چندین غرفه و کارگاه فرهنگی و هنری است که یکی از این کارگاه‌ها، غرفه کتاب و کتابخوانی است.

حجت الاسلام نیکخو بااشاره به اهمیت کتاب و کتابخوانی در توسعه رشد فرهنگی جامعه، گفت: مقام معظم رهبری به اهمیت ترویج کتابخوانی در جامعه تأکید بسیاری دارند و در بیانات خود فرمودند: "کتابخوانی باید یک سیره و سنت رایج بین مردم ما باشد، کتاب بخوانند و به فرزندانشان هم یاد بدهند" و یا در جایی دیگر تأکید کردند: "امروز کتابخوانی و علم‌آموزی، نه تنها یک وظیفه ملی، که یک واجب دینی است؛ توقع من از همه مردم این است که کتاب و کتابخوانی را جدی بگیرند".

وی تصریح کرد: مرکز فرهنگی هنری گل نرگس مسجد مقدس جمکران در راستای تحقق بخشی به ترویج کتابخوانی در جامعه به ویژه در میان کودکان، تجهیز و تکمیل کتابخانه این مرکز را در سال۹۴ به طور جدی در دستور کار خود قرار داد.

مدیر آموزش و تربیت مسجد مقدس جمکران با اشاره به این که انتخاب کتاب مناسب برای کودکان نیز از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، گفت: بدین منظور، ۸ نفر از کارشناسان و مربیان مرکز گل نرگس در نمایشگاه بزرگ مرکزی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در تهران حضور یافتند و پس از یک روز تلاش پیگیر و بررسی اجمالی کتاب‌ها، بیش از ۷۵۰ جلد کتاب مناسب کودک انتخاب کردند.

حجت الاسلام نیکخو افزود: هم اکنون کارشناسان مرکز در حال رده‌بندی و آماده‌سازی کتاب‌های خریداری شده هستند و پس از این، کودکان مراجعه‌کننده می‌توانند در محل کتابخانه مرکز گل نرگس، این کتاب‌ها را مطالعه کنند.

وی اظهار امیدواری کرد: تا سال ۹۵ مراحل ثبت کتاب و صدور کارت عضویت در کتابخانه به اتمام برسد و کودکان بتوانند کتاب‌های مورد علاقه خود را برای مطالعه در منزل به امانت ببرند.


کد مطلب: 29478

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/news/29478/تجهیز-مرکز-گل-نرگس-مسجد-جمکران

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir