گام‌های موثر آستان قدس رضوی در تبیین سبک زندگی اسلامی

پایگاه اطلاع رسانی آستان قدس , 10 بهمن 1394 ساعت 15:14

رئیس مرکز تخصصی اخلاق حوزه علمیه قم گفت: حرم مطهر رضوی قطب معنوی و فرهنگی جهان اسلام و آستان قدس رضوی مناسب‌ترین مرکز ارائه سبک زندگی اسلامی است.


حجت‌الاسلام و المسلمین مسعود آذربایجانی در گفت‌وگو با خبرنگار ما گفت: آموزه های حیات بخش اسلام با تبیین مکارم اخلاق و معرفی الگوی حیات طیبه، زندگی متعالی توحیدی را برای فرد و جامعه ترسیم کرده است.
وی با اشاره به اینکه امروز جوامع اسلامی در اثر دوری از معارف ناب دینی و متاثر از فرهنگ زمانه، با الگوی زیست توحیدی فاصله گرفته اند، افزود: در جامعه اسلامی زندگی بر مبنای دین پایه گذاری شده است که ارائه مشاوره با رویکرد دینی در لایه های مختلف زندگی موثرترین راهکار برای موفقیت است.
عضو هیئت علمی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه با بیان اینکه دور افتادن انسان از ارزش‌ها و فرهنگ توحیدی موجب به وجود آمدن بحران‌های اجتماعی می‌شود، خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه زائران زیادی در طول سال به حرم مطهر رضوی مشرف می‌شوند، این مجموعه مذهبی توانسته با برنامه‌ریزی دقیق و مطابق با نیازهای روز، خدمات ارزنده ای در راستای ترویج فرهنگ اسلامی ارائه دهد.
وی افزود: اگر ارائه مشاوره ما بر اساس آموزه ها و تعالیم دینی صورت بگیرد، تعداد زیادی از نیازهای اجتماعی و فردی در جامعه رفع خواهد شد، چرا که امروز آموزه های دینی مهمترین نیاز جامعه است.
آذربایجانی با تاکید بر بهره‌گیری از تکنیک‌های دینی در مشاوره اظهار کرد: یک مشاور می‌تواند با استفاده از مفاهیم در راستای ارائه راهکار درست به افراد موفق عمل کند.
وی منابع دینی را بهترین و کاملترین راهکار زندگی برای بشریت عنوان کرد و گفت: طبق آمار به دست آمده روانشناسی معنوی و حضور معنویت در روانشناسی موثرترین راهکار روان درمانی در دنیاست.


کد مطلب: 29498

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/news/29498/گام-های-موثر-آستان-قدس-رضوی-تبیین-سبک-زندگی-اسلامی

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir