برگزاری دوره آموزش آداب و اخلاق مداحی، مقتل‌شناسی و مقتل‌خوانی در رباط کريم

ایکنا , 10 بهمن 1394 ساعت 15:39

به همت اداره تبليغات اسلامي رباط کريم، دوره آموزش آداب و اخلاق مداحی، مقتل‌شناسی و مقتل‌خوانی در اين شهرستان برگزار شد.


منوچهر جلیلی، مسئول روابط عمومی تبلیغات اسلامی رباط کریم و دبیر اجرایی دوره‌های آموزشی، گفت: دوره آموزش آداب و اخلاق مداحی، مقتل‌شناسی و مقتل‌خوانی با حضور مداحان و ذاکرین اهل‌بیت(ع) این شهرستان برگزار شد.
در این مراسم، پس از تلاوت قرآن کریم توسط عابد اسماعیل‌زاده، کارشناس امور قرآنی تبلیغات اسلامی رباط کریم، یدالله بهتاش، استاد این دوره در خصوص مقتل‌خوانی و همچنین ویژگی یک مداح مطالبی را بیان کرد.
وی با بیان اینکه مرحله اول در مداحی اخلاص داشتن است، ادامه داد: اخلاص به قدری مهم است که ممکن است ما را برای نوکری اهل‌بیت(ع) به مدت زیادی ماندگار سازد.
این استاد عنوان کرد: انسان باید درک کند که این مسئولیتی که روی دوشش گذاشته شده، عنایت خاص خدای متعال و اهل‌‌بیت(ع) است و تشخیص این عنایت به‌عهده خود انسان است؛ اگر ما دارای صفات مدح شدیم، در نتیجه اهل‌‌بیت(ع) ما را یاری می‌کنند یعنی عنایت خاص به ما خواهند داشت و یقین مداح، حجتی برای دیگران نیست.
بهتاش با اشاره به اینکه مداحی یک رتبه بسیار شایسته است، اظهار کرد: خوشا به حالش کسی که امام حسین(ع) به مداحی‌اش مهر بزند؛ ممکن است مردم ما را مداح بدانند ولی امام‌حسین(ع) ما را مداح نداند و این درجه‌ای عالی و اعلی است که به هرکس نمی‌دهند.
مسئول روابط عمومی تبلیغات اسلامی رباط کریم و دبیر اجرایی دوره‌های آموزشی، اضافه کرد: در پایان نیز از مخاطبین نظرسنجی و پذیرایی به‌عمل آمد.
گفتنی است، این دوره آموزشی در دارالقرآن قرآن و عترت رباط کریم برگزار شد.


کد مطلب: 29507

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/news/29507/برگزاری-دوره-آموزش-آداب-اخلاق-مداحی-مقتل-شناسی-مقتل-خوانی-رباط-کريم

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir