هنرمند واقعی کسی است که عقلانیت جامعه را به حرکت درآورد

خبرگزاری مهر , 11 بهمن 1394 ساعت 17:56

آيت الله جوادی آملی در دیدار با مجید مجیدی، کارگردان فیلم محمد، رسول الله گفت: هنرمند واقعی کسی است که از هنر خود برای به حرکت درآوردن عقلانيت جامعه بهره ببرد.


آيت الله جوادی آملي در ديدار مجيد مجيدی كارگردان فيلم محمد رسول الله(ص) كه عصر پنج شنبه در محل بنياد بين المللي علوم وحياني اسراء برگزار شد، بر ادامه راه و پيشرفت بهتر کارها در خصوص نمايش فيلم محمد رسول الله(ص) تاکيد کرد.

اين مرجع تقليد بيان داشت: گروه هاي فريب خورده و تروريست که فرصت تحقيق و بررسي ارزشهای اسلام ناب را ندارند با نمايش در آمدن اين فيلم قطعا متنبه خواهند شد و پی به ارزشهاي اسلام و رحمت و رأفت دين پيامبر خاتم خواهند برد.

اين مفسر قرآن کريم افزود: ديدن اين فيلم جهالت آنها را از بين خواهد برد و عقلانيت را به آنها باز خواهد گرداند که اسلام دين خشونت نيست و با هرگونه جنايت مخالف است.

وی ادامه داد: خدا به هرفردی هنری داده يکي هنرمند در فقه و ديگري در کلام است مهم اين است که بتوان از اين هنر بهترين استفاده را کرد.

آيت الله جوادی آملی گفت: هنرمند واقعی کسی است که از هنر خود برای به حرکت درآوردن عقلانيت جامعه بهره ببرد و جهالت را دور کرده و عقل و شعور را به آنها باز گرداند.

اين مرجع تقليد با بيان اين که ارزش هر فردی به سواد او نيست، بلکه ارزش هر فردي به هنر اوست بيان داشت: با روشنفکران و انديشمندان ديدارهای خصوصي داشته باشيد تا از اين طريق بتوانيد مشکلات خود را به درستي برطرف کنيد.

مجيد مجيدی کارگردان فيلم محمد رسول الله نيز در ابتداي اين ديدار هدف از اين ديدار را رهمنود گرفتن از علما و بزرگان حوزه و دعا براي پيشرفت بهتر کارها عنوان کرد.

مجيدی افزود: تمام سعی ما اين است که فيلم محمد رسول الله(ص) در دنيا به نمايش گذاشته شود تا با نمايش اين فيلم حقايق اسلام ناب برهمگان نمايان شود.

کارگردان فيلم محمد رسول الله اظهار داشت: با همه مخالفت هايي که تا کنون از سوي جبهه استکبار و ايادی آنها براي به نمايش در نيامدن اين فيلم صورت گرفته ولی اين فيلم در بعضي کشورها به نمايش درآمده و مردم هم استقبال خوبی از آن کرده اند.


کد مطلب: 29518

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/news/29518/هنرمند-واقعی-کسی-عقلانیت-جامعه-حرکت-درآورد

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir