بهره برداری از فاز نخست صحن حضرت زهرا(س) در فروردین 95

وارث , 12 بهمن 1394 ساعت 15:00

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات گفت: اولین قسمت از بخش زیارتی صحن حضرت زهرا (س) همزمان با سالروز تولد بانوی دو عالم در فروردین سال 95 به بهره برداری می‌رسد


رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات با اشاره به توسعه حرم علوی اظهار داشت: اولین قسمت از بخش زیارتی صحن حضرت زهرا(س) با مساحت ۱۰ هزار متر مربع همزمان با سالروز تولد بانوی دو عالم درفروردین سال ۹۵ به بهره برداری می‌رسد و در اختیار زائران قرار می‌گیرد.

«حسن پلارک» افزود: فضای موجود حرم امیرالمؤمنین یازده هزار متر زیربنا دارد و برهمین اساس پروژه توسعه حرم امام علی (ع) به نام صحن حضرت زهرا (س) طراحی شد.

وی تصریح کرد: از این رو پشت ایوان نجف و پایین پای امیرالمؤمنین که رواق ابوطالب واقع شده، زمینی به طول ۶۰۰ و عرض ۱۰۰ متر تملک شد و در حال حاضر صحن فاطمه زهرا(س) با زیربنایی حدود دویست و بیست هزار متر در حال ساخت است.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات با بیان اینکه این صحن برای ۳۰ سال آینده پاسخ گوی نیاز زائران در بخش رفاهی خواهد بود، گفت: این صحن شامل بخش‌های فرهنگی، زیارتی، اقامتی، کتابخانه، رستوران و مضیف است و همچنین بیش از ۹۰۰ چشمه سرویس بهداشتی برای زائران در نظر گرفته شده که برای ۱۵۰ هزار نمازگزار عددی استاندارد است.

پلارک در خصوص زمانبندی اتمام کامل پروژه یادآور شد: عید غدیر امسال کل منطقه زیارتی در ۳ طبقه افتتاح می‌شود و یک سال و نیم دیگر برای کل پروژه در نظر گرفته شده که قسمت‌های غیر زیارتی نیز به آن اضافه خواهد شد.

وی از ارادت ایرانیان در ساخت بزرگ‌ترین بنای جهان اسلام سخن گفت و تاکید کرد: در این پروژه مهندسان، طراحان، پیمانکاران و کارگران ایرانی فعالیت کرده‌اند ضمن اینکه تمامی مصالح به کار گرفته شده صد در صد ایرانی هستند.

براساس این گزارش، هموطنان، خیران و ناذران علاقه‌مند به مشارکت در ساخت صحن و شبستان حضرت زهرا(س) می‌توانند با شماره گیری کد #۸۸۸*۴*۷۳۳* وجوهات خود را به حساب ویژه واریز کنند.


کد مطلب: 29538

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/news/29538/بهره-برداری-فاز-نخست-صحن-حضرت-زهرا-س-فروردین-95

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir