شکل‌گیری انقلاب اسلامی برگرفته از قرآن و تفکر عاشورایی است

telavat.com , 13 بهمن 1394 ساعت 9:13

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان زنجان، شکل‌گیری انقلاب اسلامی را منبعث از تفکر عاشورایی و نگاه عاشورایی برشمرد و گفت: حاکمیت قرآن و شکل‌‎گیری حکومت بر اساس قرآن هدف تشکیل انقلاب اسلامی است.


حجت‌الاسلام «مسعود صفی‌یاری» مدیر کل تبلیغات اسلامی استان زنجان، در محفل بزرگ قرآنی که با عنوان طلیعه نور در حسینیه اعظم زنجان برگزار شد، طی سخنانی، ضمن تبریک به مناسبت فرا رسیدن ایام‌الله دهه فجر اظهار کرد: محفل انس با قرآن بهترین برنامه برای استقبال از دهه فجر انقلاب اسلامی است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان با بیان اینکه استقبال از دهه فجر با محفل بزرگ قرآنی نشان‌دهنده این است که انقلاب اسلامی ایران با قرآن عجین شده است، تصریح کرد: انقلاب اسلامی ایران از همان ۳۷ سال گذشته که بنای فعالیت آن گذاشته شد، با تأسی به آیات نورانی قرآن پیروز شد و در این مدت راه پر صلابت خود را ادامه داد.

وی تأسی انقلاب اسلامی به نهضت عاشورایی امام حسین(ع) را نکته بارز انقلاب شکوهمند اسلامی عنوان کرد و افزود: شکل‌گیری انقلاب اسلامی منبعث از تفکر عاشورایی و نگاه عاشورایی بود.

صفی‌یاری با اشاره به فرمایشات امام خمینی (ره) در زمینه راهبرد عظیم انقلاب اسلامی تصریح کرد: پس از رحلت امام خمینی (ره) نیز با رهبری عالمانه مقام معظم رهبری همان راهبرد قرآنی که از امتیازات جمهوری اسلامی نیز است، دنبال شده و به نقاط قابل قبولی رسیده است.

وی خاستگاه انقلاب اسلامی را مبارزه با استکبار اعلام کرد و گفت: حاکمیت قرآن و شکل‌‎گیری حکومت بر اساس قرآن هدف تشکیل انقلاب اسلامی است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان با اشاره به اینکه قبل از پیروزی انقلاب اسلامی کشور تحت سلطه آمریکا و انگلیس بود، تصریح کرد: انقلاب اسلامی برای حاکمیت فرامین قرآنی در جامعه شکل گرفته است، چراکه قانون اساسی ما نیز بر اساس قرآن است و به آن عمل می‌شود.

صفی‌یاری با یادآوری ماه‌های نخست پیروزی انقلاب اسلامی که برخی تفکرات شرقی و غربی را دنبال می‌کردند، بیان کرد: این افراد عده قلیلی بودند، اما با این تفکر مبارزه شده و هدف اصلی انقلاب اسلامی که پیروی از قرآن بود، دنبال شده و انقلاب به مرحله کنونی خود که مطرح شدن در بین جهانیان است، رسید.


کد مطلب: 29550

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/news/29550/شکل-گیری-انقلاب-اسلامی-برگرفته-قرآن-تفکر-عاشورایی

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir