برگزاری همایش دانشگاهیان در کربلا

ایکنا , 13 بهمن 1394 ساعت 15:16

همایش دانشگاهیان حاضر در کربلا با حضور مسئول بعثه مقام معظم رهبری در عراق و نماینده ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان، در کربلا برگزار شد.


همایش دانشگاهیان حاضر در کربلا، ۱۱ بهمن ماه با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین نجفی‌ روحانی مسئول بعثه مقام معظم رهبری در عراق و رضا همدانی نماینده ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان در محل بعثه مقام معظم رهبری در کربلا برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین نجفی روحانی در ابتدای این همایش ضمن خیر مقدم به دانشجویان، دانشگاهیان، اساتید دانشگاه، مدیران و روحانیون، با اشاره به حدیث از پیامبر اکرم(ص)،«خدای مربی بشر برای او نسیم های خیر، نشاط بخش، حیات آور و روح افزا قرار داده و باید شما خودتان را در آن مسیر قرار دهید»، گفت: بهترین مسیر، مسیرحسین است و شما در آن قرار گرفته اید و باید خودتان تلاش کنید که از این مسیر خارج نشوید.

وی با بیان اینکه امام حسین (ع) شما دانشجویان را از بین چه تعداد دانشجوی در حال تحصیل در ایران انتخاب کرده است و شما باید قدر این فرصت را بدانید، گفت: باید به این آیه قرآن توجه خاصی داشته باشید «دل مرده و زمین مرده را وقتی باران بر او می بارد زنده می شود».

نجفی روحانی افزود: شما در اینجا دلتان یک مزرعه است و باید باران رحمت عشق حسینی را بر آن بیفزائید و نمو داشته باشید. باید از زمزم حسینی و سرزمین کربلا بهره ببرید چرا که زمزم حسینی از زمزم اسماعیلی و سرزمین کربلا از سرزمین مکه برتر است.

حجت السلام والمسلمین نجفی با تاکید بر معرفت گفت: آن آب حیاتی که در کربلا قرار دارد «معرفت» است و انسان باید طالب باشد برای کسب آن و معرفت غیر از دانش است و مفهوم آن رسیدن به جایی است که انسان زینبی، عباسی و حسینی باشد.
مسئول بعثه مقام معظم رهبری در عراق اظهار کرد: هرگاه فرهنگ عاشورا حاکم شده است و مقاومت صورت گرفته پیروزی را به همراه داشته است و امام حسین(ع) به خاطره علاقه به خدا حتی روز عاشورا نمازش را ترک نکرد که نشان از این می دهد ما نباید در هیچ شرایطی از یاد خدا غافل شویم.
این مراسم، با روایت گری مصور واقعه کربلا و یاران با وفای حضرت سیدالشهدا(ع) به منظور آشنایی دانشجویان با چرایی حادثه سال ۶۱ هجری آشنا به پایان رسید.


کد مطلب: 29556

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/news/29556/برگزاری-همایش-دانشگاهیان-کربلا

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir