تاریخ انتشار
يکشنبه ۳۱ شهريور ۱۳۸۷ ساعت ۱۴:۲۵
۰
کد مطلب : ۲۹۵۶
در استان زنجان؛

همايش «جلوه های معرفتی در مناظرات رضوی» برگزار می‌شود

همايش «جلوه های معرفتی در مناظرات رضوی» برگزار می‌شود
به گزارش خيمه، در اين همايش که در راستای ششمين جشنواره فرهنگی هنری امام رضا(ع)، برگزار می شود، پژوهشگران و محققان می توانند آثار خود را در شش محور مسائل و مباحث فلسفی و کلامی، روش‌شناسی مناظرات امام رضا(ع)، مسائل و مباحث تاریخی و سياسی، مسائل و مباحث ادبی و تفسيری، مسائل و مباحث فقهی و فلسفه فقه و آموزه های اخلاقی به دفتر دبيرخانه دائمی همايش در استان زنجان ارسال کنند.

موضوعات در بخش مسائل و مباحث فلسفی و کلامی شامل امام رضا(ع) و شناخت خدا، امام رضا(ع) و مساله تشبيه، امام رضا(ع) و مساله قضا و قدر، ديدگاه های امام رضا(ع) در باب نبوت و امامت، امام رضا(ع) و مساله معجزه، امام رضا(ع) و ادله امامت و صفات امام، امام رضا(ع) و فرقه‌های کلامی، انعکاس آراء و نظرات کلامی امام رضا(ع) در آثار اهل سنت، حقیقت ایمان و اسلام از منظر امام رضا(ع) و جايگاه کتب مقدس در مناظرات امام رضا(ع) می باشد.

علاقه‌مندان در بخش مسائل و مباحث
تاریخی و سیاسی می توانند در موضوعات امام رضا(ع) و تشیع در ایران، امام رضا(ع) و شیعیان محبی و حکومتی، امام رضا(ع) و دولت عباسی، مباحث تاریخی در مناظرات و بیانات رضوی، نسخه ها، مدارک، منابع و مستندات بیانات رضوی به تحقیق و پژوهش بپردازند.

همچنین روش های بلاغی بیانات رضوی، سبک‌شناسی بيانات رضوی، مباحث صرفی، نحوی و بلاغی در بیانات رضوی و امام رضا(ع) در اشعار پارسی‌گويان از موضوعات مسائل و مباحث ادبی و تفسیری است.

پژوهشگران می‌توانند در موضوعات فلسفه احکام و روش شناسی فقه امام رضا (ع)، فقه سیاسی و اجتماعی امام رضا(ع)، تاثیر امام رضا(ع) بر فقه سایر مذاهب اسلامی و بررسی منابع و مدارک فقه امام رضا(ع) در بخش مربوط به مسائل و مباحث فقهی و فلسفه فقه به تهیه آثار بپردازند.

علاقه‌مندان می توانند آثار خود را تا 16 مهر سال جاری به دبيرخانه همايش واقع در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان ارسال نمايند.
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما