آرمان انقلاب اسلامی ایران، نهادینه کردن قانون قرآن در جامعه است

پایگاه اطلاع رسانی آستان قدس , 14 بهمن 1394 ساعت 22:00

رئیس بنیاد پژوهش های اسلامی آستان قدس رضوی گفت: آرمان مردم در انقلاب اسلامی ایران، نهادینه کردن قانون قرآن در کشور است.


ویژه برنامه بزرگداشت ایام الله دهه فجر پس از نماز مغرب و عشا با قرائت زیارت امین الله در رواق امام خمینی(ره) آغاز شد و در ادامه دکتر فقانی از شعرای معاصر، ابیاتی حماسی خواندند.
بر اساس این گزارش حجت الاسلام والمسلمین شریعتی تبار؛ رئیس بنیاد پژوهش های اسلامی آستان قدس رضوی، درباره عزتمندی و اقتدار انقلاب اسلامی ایران به سخنرانی پرداخت و گفت: امام راحل پس از ۱۴ سال تبعید در ۱۲ بهمن ۵۷ به ایران بازگشت و با رهبری خود و حضور مردم شریف، در ۲۲ بهمن انقلاب اسلامی ایران را رقم زدند.
وی ادامه داد: خدای متعال به برکت انقلاب اسلامی ایران، روزی را به روز دیگر و قومی را به قوم دیگر تبدیل کرد.
شریعتی‌تبار عنوان کرد: قبل از ۱۲ بهمن ۵۷ افرادی بر سرزمین ایران حکومت می‌کردند که هدفشان دین‌زدایی و از بین بردن عفت جامعه بود. بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ایران، تمام دغدغه های رهبری و مسئولان، نهادینه کردن ارزش های اسلامی در جامعه است که این حرکت، عزت و اقتدار کشور را به ارمغان آورد.
رئیس بنیاد پژوهش های اسلامی آستان قدس رضوی به مردمی بودن انقلاب ایران اشاره و بیان کرد: انقلاب مردم ایران برای پایداری دین و نهادینه کردن قانون قرآن در کشور بود و این مهم با ریختن خون شهدا و پایداری مردم به نظام صورت گرفت.
وی شهدا را یکی از ارکان عزت و اقتدار انقلاب اسلامی ایران برشمرد و گفت: در بیشتر وصیت نامه شهدا، چند نکته بسیار مورد تاکید قرار گرفته است که شامل حفظ حجاب، تبعیت از رهبری و حفظ بیت المال می شود و این سه مهم شاهراه رسیدن به آرمان های انقلاب اسلامی ایران است.
وی افزود: در عصر حاضر وظیفه همگانی است که به اصول نظام جمهوری اسلامی ایران پایبند باشند و چون شهدای عزیزمان، تبعیت از رهبری و حفظ بیت المال را سرلوحه کردار خویش قرار دهند.
حجت الاسلام شریعتی‌تبار ادامه داد: اکنون دوست و دشمن به عزتمندی ایران اعتراف می کنند، اما هنوز دشمن و استکبار جهانی پس از گذشت ۳۷ سال از انقلاب، توطئه های خود مبنی بر از بین بردن عزت و اقتدار انقلاب اسلامی ایران را دنبال می کند.
وی با اشاره به مهم بودن انتخابات خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی گفت: مردم غیور ایران می دانند که مسئولیت در نظام اسلامی ایران، امانتی الهی است و باید این مهم را به دست افراد با بصیرت و دیندار بسپارند.


کد مطلب: 29580

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/news/29580/آرمان-انقلاب-اسلامی-ایران-نهادینه-کردن-قانون-قرآن-جامعه

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir