پرداختن به معاد کافی نیست معاش هم مهم است

خبرگزاری ايسنا , 17 بهمن 1394 ساعت 16:54

تولیت آستان مقدس احمدی و محمدی تاکید کرد که توجه تنها به معاد کافی نیست، باید به معاش هم به اندازه لازم توجه شود.


آیت‌الله سیدعلی‌اصغر دستغیب در دیدار با جامعه ورزش استان فارس با اشاره به شباهت‌های علم و ورزش گفت: علم از ارزش‌های اساسی در دین مقدس اسلام است که به آن بسیار اهمیت داده شده تا جایی که برای هر مرد و زن مسلمان، طلب علم به عنوان فریضه معرفی شده است.

نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان افزود: کسانی که برخوردار از علم هستند -چه در دایره مسائل دینی و معرفتی و آموزشی که مربوط به جهات تربیتی اسلامی است چه علوم دیگر- البته با یک شرط که علم نافع و مفید باشد، دارای ارزش هستند.

تولیت آستان شاهچراغ(ع) ادامه داد: فردی که از علم برخوردار است اما از تقوا و معنویت برخوردار نیست ممکن است خطاهای بسیار بزرگی مرتکب شود و ابزاری که در اختیارش است می‌تواند زمینه ساز بسیاری از مفاسد، فتنه‌ها و مظالم در جوامع بشری شود.

دستغیب عنوان کرد: اگر علم توأم با اخلاق و معنویت باشد بدون شک چراغ فروزانی است برای اینکه مسیر و راه انسان‌ها را به سمت سعادت و راهگشایی از بن بست‌ها و رسیدن به هدف متعالی تضمین کند.

تولیت آستان شاهچراغ(ع) سپس به اهمیت بخش مربوط به مسائل معیشتی بر اساس آموزه‌های اسلام اشاره و اضافه کرد: پرداختن فقط به امر معاد مهم نیست معاش نیز امر مهمی است به گونه‌ای که فردی که تلاش می‌کند برای اینکه معاش خودش و کسانی که تحت تکفل او هستند را تامین کنند مثل مجاهد فی سبیل‌الله است.

دستغیب بیان کرد: مسئله اشتغال و کار مسئله مهم شرع اسلام است، اگر جامعه‌ای شور و شوق کار و تلاش و فعالیت در آن نباشد و رکود پیدا کند رو به نابودی است و در همین راستا هرچه رونق کار بیشتر شود و از کارهای جسمی و بدنی -که ضابط مشروعیت و حلالیت در آن باشد- وجود داشته باشد دارای ارزش بالاتری است.

وی یادآور شد: در تاریخ اسلام پیشوایان ما در میادین ورزش حضور پیدا می‌کردند حتی گاهی به عنوان تماشاچی به میادین مسابقه می‌آمدند و مسابقات ورزش را نگاه می‌کردند.

تولیت آستان شاهچراغ(ع) تاکید کرد: در متن روایات اسلامی اسب دوانی و تیراندازی از ورزش‌ها و مسابقات مرسوم صدر اسلام بوده و به عنوان یک رشته ورزشی در سطح جهان شناخته می‌شوند.

وی افزود: به هر حال هیچ تردیدی نیست که برخی رشته‌های ورزشی آن زمان بوده و از آنها اسم برده شده و در شرایط کنونی نیز ورزش‌های دیگری است که در سلامت جسمی، فکری و روحی انسان می‌تواند مفید و موثر باشد.

تولیت آستان شاهچراغ(ع) بیان کرد: فعالیت ورزشکاران ایرانی در دنیا نظیر نداشته است و بی جهت نبود که امام می‌گفتند "من ورزشکاران را دوست دارم" و در ادامه آن راه، رهبر معظم با ورزشکاران صمیمت و تفقد محبت دارند.

نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان گفت: فردی که بر سکوی قهرمانی قرار می‌گیرد بعد از آن که پیروز می‌شود سجده شکر به جای می‌آورد که در اعصار مختلف در هیچ کجای دنیا این چنین چیزی وجود ندارد. این نشان دهنده روح با عظمت و عزتی است که در ورزشکاران وجود دارد که فقط در پیشگاه خدا سجده می‌کند چون نعمت را از او می‌داند.

دستغیب بیان کرد: بانوان ورزشکار نمونه عفت، اخلاق و معنویت هستند که بر سکوی قهرمانی با حجاب هستند و نشان می‌دهند ما ارزش‌ها را همه جا حفظ می‌کنیم.


کد مطلب: 29606

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/news/29606/پرداختن-معاد-کافی-نیست-معاش-هم-مهم

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir