اگر می خواهیم فتنه های روزگار به ما آسیب نرساند باید از آموزه های قرآن و اهل بیت(ع) بهره مند شویم

شبستان , 19 بهمن 1394 ساعت 20:33

مشاور وزیر و دبیر ستاد عالی کانونهای مساجد کشور برگزاری هفتمین جشنواره سراسری آواها و نغمه های آسمانی در همدان را فعال و پویا خواند و گفت: برگزاری اینگونه جشنواره ها می تواند هنرمندان را به سمت و سوی مساجد سوق دهد.


حجت الاسلام و المسلمین حمیدرضا ارباب سلیمانی، مشاور وزیر و دبیر ستاد عالی کانونهای مساجد کشور امروز(۱۶ بهمن) جاری در آئین اختتامیه هفتمین جشنواره سراسری آواها و نغمه های آسمانی در مجتمع فرهنگی و هنری بوعلی سینای همدان گفت: پیامبر اسلام(ص) از ابتدای حرکت خود از مکه به مدینه در نخستین توقف گاه در روستایی به نام قبا مسجدی را احداث کردند و همچنین در آخرین روزهای عمر خود در هنگام معرفی حضرت علی(ع) به جانشینی خود فرمودند یاعلی (ع) بعد از من در این مکان مسجدی بساز و به همین منظور نهضت ها و جنبش های اسلامی یکی از پس از دیگری از مساجد کلید می خورد.

وی با بیان اینکه مساجد پایگاه های اصلی جنبش های اسلامی محسوب می شوند، افزود: گام های اولیه و پایگاه اصلی نهضت مشروطیت و لغو امتیاز تنباکو از مساجد آغاز شده است .

وی تصریح کرد: امام راحل در ابتدای حرکت انقلاب اسلامی گام های اولیه ای خود را از مساجد برداشتند و از مسجد سلماسی برای پیروزی انقلاب اسلامی قم فریاد برآوردند و پس از تبعید امام راحل اولین سخنرانی خود را از مسجد نجف شروع کردند و پس از اینکه در ایران حضور پیدا کردند بسیاری از امور را از مساجد پیگیری کردند.

مشاور وزیر و دبیر ستاد عالی کانونهای مساجد کشور اظهار داشت: در دوران جنگ تحمیلی بیشترین اعزامی به مناطق عملیاتی از مساجد بوده است و براساس آمار های بنیاد شهید ۹۷ درصد شهدای دوران دفاع مقدس از مساجد اعزام شدند.

حجت الاسلام و المسلمین ارباب سلیمانی خاطرنشان کرد: امروز مسئولان، مدیران و اعضای کانون های مساجد در هفتمین جشنواره سراسری آواها و نغمه های آسمانی گردهم آمدند و شایسته است قدر این نعمت بزرگ را بدانیم .

وی با اشاره به اینکه باید قدردان مسجد و پایگاه های مقدس باشیم، افزود: همواره پایگاه های مساجد مورد توجه مسئولان و مردم قرار گرفته است و دولت و مسجد از ظرفیت خود توانستند دریچه ای نو باز کنند و پایگاه های فرهنگی و هنری مساجد یکی از میوه های شیرین این نوع تصمیمات است.

وی عنوان کرد: مسئولان اگر می خواهند در انجام وظایف خود موفق باشند باید پنج ویژگی امامت، امت، وحدت، بصیرت و جذابیت را رعایت کنند و رسالت مسئولان و مدیران کانون های فرهنگی و هنری مساجد جذابیت سازی این امکان مقدس است.

وی تصریح کرد: امروز رسالت ما به عنوان کسانی که در مسجد فعالیت می کنند جذابیت سازی مساجد است و به همین منظور امامان جماعت نقش مهمی در شناسایی نیازهای مساجد دارند.

با استفاده از ابزار هنر می توان در راستای انتقال مفاهیم دینی گام برداشت

مشاور وزیر و دبیر ستاد عالی کانونهای مساجد کشور وحدت را یکی از اصول اساسی پیشرفت فعالیت های فرهنگی و هنری در مساجد دانست و خاطرنشان کرد: باید تمام افرادی که در مسجد هستند اصل وحدت را حفظ کنند و اجازه ندهند اختلافات مانع از جدایی و دوری از یکدیگر شود.

حجت الاسلام و المسلمین ارباب سلیمانی گفت: اگر می خواهیم حوادث و فتنه های روزگار ما را تهدید نکند باید از آموزه های قرآن و اهل بیت(ع) بهره مند شویم و همواره آنان را به کاربگیریم.

وی افزود: با استفاده از ابزار هنر می توان در راستای انتقال مفاهیم دینی گام برداشت و متناسب با نیازهای مساجد از آنان بهره جست.

وی ابراز داشت: در هفتمین جشنواره سراسری آواها و نغمه های آسمانی گروه ها فعال، پویا و شاداب به اجرای کار سرود پرداختند و برگزاری اینگونه جشنواره ها می تواند هنرمندان را به سمت و سوی مساجد سوق دهد.


کد مطلب: 29640

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/news/29640/اگر-می-خواهیم-فتنه-های-روزگار-آسیب-نرساند-باید-آموزه-قرآن-اهل-بیت-ع-بهره-مند-شویم

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir