امام جمعه موقت اصفهان:

زيارت عتبات عاليات مانور عظيم فرهنگي است

hajj.ir , 23 بهمن 1394 ساعت 15:33

امام جمعه موقت اصفهان گفت: خوشبختانه در سال هاي اخير راه كربلا و عتبات براي مردم ايران و شيعيان ديگر كشورها باز شده است و مانورعظيم تشيع را در زيارت عتبات عاليات دنيا مشاهده مي كند.


حجت الاسلام و المسلمين محمد تقي رهبر، امام جمعه موقت اصفهان در گفت و گو با خبرنگار پايگاه اطلاع رساني حج با بيان اينكه مردم از هر طيف و سليقه اي نياز به تغذيه معنوي دارند، گفت: از افتخارات مذهب تشيع اين است كه شيعيان زيارت اهل بيت(ع) و خصوصا زيارت اباعبدالله الحسين(ع) را با عشق وعلاقه و به عنوان يك تكليف ديني انجام مي دهند.

وي اظهار كرد: خوشبختانه در سال هاي اخير راه كربلا و عتبات براي مردم ايران و شيعيان ديگر كشورها باز شده است و مانورعظيم تشيع را در زيارت عتبات عاليات دنيا مشاهده مي كند.

امام جمعه موقت اصفهان گفت: حضور شيعيان و حتي از اهل تسنن و ديگر اديان الهي در اربعين حسيني يك مانور بزرگ فرهنگي، ديني و سياسي است و هرساله بر شكوه آن افزوده مي شود.

حجت الاسلام رهبر با بيان اينكه زيارت امام حسين(ع) در روايت مختلف مورد تأكيد قرار گرفته است، گفت: انسان با حضور در كربلا به واقع كربلايي مي شود.

امام جمعه موقت اصفهان افزود: زائران امام حسين(ع) بايد از فرصت حضور در كربلا و عتبات عاليات براي خودسازي و افزايش معنويت استفاده كنند و اين سفر روحاني را مغتنم بدانند.

وي افزود: در كنار زيارت بايد دعا، خواندن قرآن، انجام حج، امر به معروف و نهي از منكر را نيز انسان در زندگي خود بگنجاند و تلاش كند زيارتي با معرفت داشته باشد و در زندگي اجتماعي نيز همچون معصومين(ع) رفتار كند.

امام جمعه موقت اصفهان گفت: اگر انسان معنويت را از زندگي خود پاك كند، با يك فرد مرده هيچ تفاوتي ندارد؛ زيارت ائمه(ع) نيز مقدمه است تا انسان بيشتر با عبادت و دعا خو بگيرد و جان انسان به نور الهي زنده شود.


کد مطلب: 29671

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/news/29671/زيارت-عتبات-عاليات-مانور-عظيم-فرهنگي

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir