نمايش مستندي درباره عزاداري امام حسين(ع) در كانادا

3 مهر 1387 ساعت 9:45

فيلم مستند «دلباختگان پنهان» ساخته اكبر ناظمي، فيلمساز و عكاس ايراني مقيم آمريكا، در سالن كوچك حوزه هنري علاوه بر ايران، در كانادا نيز نمايش داده مي‌شود.


به گزارش خيمه، اين فيلم كه بازگوي حركت خودجوش و تلاش مردم براي پذيرايي از عزادارن شهادت حضرت اباعبدالله الحسين(ع) است، چهره‌اي لطيف و مهرآميز از روزهاي عزاداري ترسيم كرده است.

فيلم مستند دلباختگان پنهان، براي بينندگان كانادايي نيز به نمايش درآمده است.

ناظمي در مورد اين فيلم گفت: «به‌رغم حركت خودجوش مردم در عزاداري دهه اول محرم و لطافت و زيبايي پنهان در آن، تلويزيون‌ها و سينماهاي كشورهاي خارجي به‌ويژه اروپا و آمريكا، تصويري خشن و زشت از آن ترسيم كرده‌اند كه به هيچ عنوان راه به درونمايه اعتقادي و مبناي فكري آن ندارد.»

وي افزود: «تلويزيون‌هاي اروپا و آمريكا به هنگام نمايش اين حماسه، تنها به نمايش صحنه‌هايي مانند قرباني كردن گوسفند و مردان به خون آغشته اكتفا مي‌كنند و زيبايي‌هاي آن را ناديده مي‌گيرند.»

ناظمي اظهار داشت: «در فيلم دلباختگان تلاش كردم زيبايي‌هاي دروني مراسم عزاداري را نمايش دهم و خوشبختانه نمايش خصوصي آن در كشورهاي ديگر، نشان داد كه اين فيلم از عهده اين كار برآمده است.»

دلباختگان پنهان كه تدوين و صداگذاري آن در استار استوديو كشور كانادا انجام شده، با بهره‌گيري از تدوين خوب، موسيقي دروني و ريتم مناسب، تلاش خادمان امام حسين(ع) را در پخت غذا براي عزاداران بي‌شماري به تصوير مي كشد كه در پايان مي‌بينيم اين خادمان، مهندس، پزشك، رييس بيمارستان و كارخانه دار و... هستند.

اكبر ناظمي فيلمساز و عكاس ايراني مقيم كشور كانادا، اكنون مشغول تدوين فيلمي مستند به نام خاطرات هيستينگ است که اين فيلم فروش و مصرف مواد مخدر دركشور كانادا را به تصوير مي‌كشد.


کد مطلب: 2972

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/news/2972/نمايش-مستندي-درباره-عزاداري-امام-حسين-ع-كانادا

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir