آموزش های قرآنی مقدمه تبیین الگوی سبک زندگی قرآنی است

ایرنا , 30 بهمن 1394 ساعت 9:15

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی فعالیت ها و آموزش های سازمان دارالقرآن الکریم را در راستای دریافت مفاهیم و الگوی سبک زندگی قرآنی در جامعه دانست.


حجت الاسلام سیدمهدی خاموشی درباره مهمترین اهداف فعالیت های سازمان دارالقرآن الکریم ،گفت: براساس ماده پنج اساسنامه سازمان تبلیغات اسلامی و اساسنامه سازمان دارالقرآن الکریم مهمترین وظایف سازمان دارالقرآن در زمینه ترویجی و آموزش روخوانی، روانخوانی، تصحیح نسخه های قرآنی و حفظ قرآن و همچنین حمایت از تشکل ها و فعالیت های قرآنی است.

وی افزود: اگرچه فعالیت های بسیاری در زمینه آموزش روخوانی، روانخوانی، قرائت، حفظ و مفاهیم قرآنی صورت می گیرد ولی معتقدیم تمام فعالیت های قرآنی باید به سمت و سوی دریافت مفاهیم و الگوی سبک زندگی قرآنی در جامعه ایران هدایت شود و در واقع همه این فعالیت ها مقدمه ای برای رسیدن به سبک زندگی قرآنی است.

خاموشی همچنین گفت: فعالیت های سازمان دارالقرآن شامل جلب مشارکت و هدایت همکاری های مردمی است که از طریق صدور مجوز تاسیس و ساماندهی کانون های فرهنگی ـ تبلیغی، کانون های قرآنی، تشکل های مذهبی و انجمن های اسلامی صورت می گیرد.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی و رئیس هیات امنای سازمان دارالقرآن در هفته جاری با صدور حکمی مسئولیت مهدی قره شیخلو را برای سازمان دارالقرآن الکریم به مدت سه سال تمدید کرد.

در حکم حجت الاسلام خاموشی آمده است: نظر به تلاش های ارزنده و موفقیت آمیز جنابعالی در دوره گذشته و بنا به پیشنهاد مجدد اعضای محترم هیات امنای سازمان دارالقرآن الکریم، به استناد بند ۴ ماده ۶ اساسنامه سازمان تبلیغات اسلامی و ماده ۱۰ اساسنامه سازمان دارالقرآن الکریم، جنابعالی را به مدت سه سال به عنوان رئیس سازمان دارالقرآن الکریم منصوب می نمایم.

وی از قره شیخلو خواست تا در دوره جدید مسئولیتش ضمن تعامل پویا و مداوم با مجاری و مبادی تقنینی و اجرایی عرصه های دینی و قرآنی و با تشریک مساعی با واحدهای ستادی و استانی سازمان تبلیغات اسلامی و موسسات وابسته به آن از فرصت آموزش، پژوهش و ترویج فرهنگ و آموزه های قرآن کریم برای شکوفایی استعدادهای نهفته استفاده کند.

خاموشی همچنین بر ضرورت برنامه ریزی راهبردی و پایش مداوم عملکرد تاکید کرد تا سازمان دارالقرآن به اهدافی همچون توسعه و تعیمق مطالعات و تحقیقات در جهت تولید محتوا و کارآمدی تعالی وغنی سازی فعالیت های قرآنی، توسعه و تعمیق نظام مند آموزش های عمومی و تخصصی قرآن کریم با رویکرد تربیت قرآنی و همچنین ایجاد زمینه های انس با قرآن کریم و ترویج معارف قرآنی در بین آحاد مردم دست یابد.

توسعه هدفمند مشارکت های مردمی و بین دستگاهی، نهادینه سازی حرکت های اجتماعی در حوزه فعالیت های قرآنی، توسعه و تقویت و حفظ سرمایه های انسانی متعهد، متخصص و کارآمد به ویژه با بهره گیری از ظرفیت های نخبگان قرآن کشور، شناسایی، جذب و پرورش استعدادهای درخشان و همچنین انسجام و کارآمدی مطلوب ساختار سازمان و ارتقای سطح کمی و کیفی سرمایه های انسانی و منابع مالی متناسب با اهداف و سیاست های کلان فعالیت های قرآنی از دیگر خواسته های خاموشی است.

مهدی قره شیخلو قاری و استاد قرآئت قرآن است که تاکنون مقام هایی از جمله رتبه اول در نهمین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم جمهوری اسلامی ایران را کسب کرده و از دی ماه سال ۸۸ به عنوان رئیس سازمان دارالقرآن الکریم فعالیت می کند و پیش از آن نیز به عنوان معاون این سازمان مشغول بوده است.

قره شیخلو یک روز پس از صدور این حکم طی نشست خبری به تشریح برنامه های سازمان دارالقرآن پرداخت و با اشاره به سند راهبردی ۱۴۰۴گفت: تعاملات بین دستگاهی و استفاده از ظرفیت های کشور از برنامه های این سازمان است که تفاهم نامه هایی سابقا با دستگاه ها منعقد شده است و هم اکنون نیز اجرا می شود و برنامه های هدفمندی برای آینده در این زمینه درنظر گرفته ایم.

وی اضافه کرد: توسعه هدفمند مساعدت های مردمی و بین دستگاهی و نهادینه سازی حوزه های مردمی در فعالیت های قرآنی با ۲۰ راهکار در این زمینه تعریف شده است.

رئیس سازمان دارالقرآن توسعه کمی و کیفی چاپ قرآن و توزیع مطلوب محصولات قرآنی را از بخش های مهم سند راهبردی عنوان کرد و گفت: توجه به تحقیقات در زمینه علامت گذاری، کتابت و ارتقاء صنعت چاپ قرآن در کشور و در مجموع، چاپ قرآن بدون اشکال از مهمترین دغدغه های سازمان دارالقرآن در طول شش سال اخیر بوده است.


کد مطلب: 29740

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/news/29740/آموزش-های-قرآنی-مقدمه-تبیین-الگوی-سبک-زندگی

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir