مراسم سوگواری دهه اول فاطمیه در آستان مقدس حضرت عبدالعظیم الحسنی(ع) برگزار می شود

شبستان , 2 اسفند 1394 ساعت 21:26

مراسم عزاداری و سوگواری به مناسبت فرارسیدن دهه اول فاطمیه، ایام شهادت بزرگ بانوی جهان اسلام و سرور زنان اهل بهشت، حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها در آستان مقدس حضرت عبدالعظیم الحسنی علیه السلام برگزار می شود.


روابط عمومی آستان مقدس حضرت عبدالعظیم الحسنی علیه السلام  اعلام کرد این مراسم از روز پنجشنبه ۲۹ بهمن ماه به مدت ۱۰ شب، بعد از اقامه نماز جماعت مغرب و عشاء در مصلای بزرگ ری، با ایراد سخنرانی توسط حجت الاسلام و المسلمین اویسی و مرثیه سرایی ذاکران اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام در رثای دخت نبی مكرم اسلام صلی الله علیه و آله و سلم برگزار خواهد شد.

همچنین در روز شهادت آن حضرت مصادف با دوشنبه ۳ اسفندماه مراسم عزاداری بعد از اقامه نماز جماعت ظهر و عصر در مکان مذکور، با مرثیه سرائی ذاکر اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام آقای اصغر دوستی برگزار می گردد.

حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها دخت نبی مکرم اسلام صلی الله علیه و آله و سلم که کنیه های ایشان ام ابیها، ام الائمه، ام الفضائل، ام العلوم و... و القابشان صدیقه، طاهره، راضیه، تقیه و... می باشد، در۲۰ جمادی الثانی سال پنجم بعثت در مکه مکرمه متولد و در ۱۳جمادی الاولی و به روایتی در ۳ جمادی الثانی سال یازدهم هجری قمری در مدینه منوره به شهادت رسیدند.


کد مطلب: 29771

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/news/29771/مراسم-سوگواری-دهه-اول-فاطمیه-آستان-مقدس-حضرت-عبدالعظیم-الحسنی-ع-برگزار-می-شود

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir