ضعف شاعران آئینی جوان در بهره‌گیری از آیات و احادیث

ایکنا , 10 اسفند 1394 ساعت 21:14

دبیر اجرایی کنگره «مادر پسران» گفت: متاسفانه بیشتر اشعار آئینی شاعران جوان بسیار احساسی و مدح صرف است و با آیات، احادیث و وقایع تاریخی سنخیت ندارد.


علی مروتی، دبیر اجرایی کنگره «مادر پسران» با بیان اینکه متاسفانه بیشتر اشعار آئینی شاعران جوان بسیار احساسی و مدح صرف است و با آیات و احادیث و حقایق وقایع تاریخی سنخیت ندارد، عنوان کرد: یکی از راه‌های جذب جوانان به استفاده از آیات و احادیث در سرودن اشعار آئینی، استفاده از اساتید آشنا با قرآن و حدیث در جلسات نقد و آموزش شعر آئینی است.

مروتی افزود: شاعران جوانی که وارد عرصه شعر آئینی می‌شوند باید با تاریخ اسلام آشنا شوند و احادیث مرتبط با موضوعات روز را بدانند.

دبیر اجرایی کنگره مادر پسران عنوان کرد: یکی از ضعف‌های بزرگ شعر آئینی ما این است که اشعار سروده شده با احادیث تطبیق ندارند و شاعران اهل تدبر در کتب دینی و آیات قرآن نیستند.

وی افزود: شاعران باید در نقل شهادت ائمه(ع) و مدح بزرگان دین از کلماتی استفاده کنند که در روایت‌های دینی آمده است. وزارت ارشاد و سازمان تبلیغات اسلامی در برگزاری کنگره‌های ادبی و داوری آثار باید توجه خاصی به تطابق اشعار با وقایع تاریخی داشته باشند تا سطح شعر آئینی ارتقاء پیدا کند.

مروتی با بیان اینکه کسانی که وارد عرصه آموزش شاعران جوان آئینی می‌شوند، باید دارای اطلاعات وسیع دینی باشند، گفت: در حلقه‌های شعر ریان که با حضور شاعران جوان و پیشکسوتان برگزار می‌شود، اساتیدی شرکت دارند که اهل قرآن و آشنا با احادیث هستند و تلاش دارند پیوند عمیقی میان جوانان و معارف دینی برقرار کنند.

حلقه شاعران آئینی که نامش را از «ریان»، شاعر مداح امام رضا(ع) اخذ کرده، هر هفته روزهای جمعه از ساعت ۱۳ تا ۱۵ در حسینیه بیت السادات واقع در تهران، پاسداران، انتهای گلستان یکم، جلسه آموزش و شعرخوانی آئینی دارد و استاد این جلسات محمد صمیمی از شاعران آئینی و مداحان اهل بیت(ع) است.


کد مطلب: 29835

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/news/29835/ضعف-شاعران-آئینی-جوان-بهره-گیری-آیات-احادیث

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir