۴۰۰۰ نفر از دانشگاهیان در یکماه گذشته عازم عتبات شدند

تسنیم , 10 اسفند 1394 ساعت 17:23

حجت الاسلام سیدمحمدرضا فقیهی از اعزام بیش از ۴۰۰۰ نفر از دانشگاهیان کشور به عتبات عالیات در چهاردهمین دوره اعزام های این ستاد خبر داد.


حجت الاسلام سیدمحمدرضا فقیهی از اعزام بیش از ۴۰۰۰ نفر از دانشگاهیان کشور به عتبات عالیات در چهاردهمین دوره اعزام های این ستاد خبر داد.

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، فقیهی آمار دانشجویان اعزامی به کربلا در دوره جدید را بیشتر از ۴۰۰۰ نفر اعلام کرد. او گفت: چهاردهمین دوره اعزام دانشجویان به عتبات از ۵ بهمن ماه آغاز شده و این اعزام‌ها تا پایان فروردین ماه ۹۵ ادامه خواهد داشت.

رئیس ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان افزود: تاکنون بیش از ۴۰۰۰ دانشگاهی در قالب ۱۰۹ کاروان به عتبات عالیات سفر کرده‌اند که از این تعداد ۷۰ کاروان هوایی و ۳۹ کاروان زمینی اعزام شده‌اند و تا پایان فروردین ماه ۹۵ آمار اعزام‌ها به بیش از ۱۱ هزار نفر خواهد رسید.

فقیهی گفت: با توجه به اینکه تمامی کاروان‌های دانشگاهی دارای روحانی هستند؛ از این رو ستاد عتبات دانشگاهیان، مداحان ثابتی را در نجف و کربلا در نظر گرفته است که مراسم استقبال و زیارت اول در حرم و وداع شب آخر در کربلا و نجف، زیر نظر روحانی کاروان و با حضور مداحان اعزامی برگزار می‌شود.

ویافزود: همچنین کارهای فرهنگی با اشراف بعثه مقام معظم رهبری در کربلا و در نجف ویژه دانشگاهیان انجام می‌شود که از آن جمله اعزام دانشگاهیان برای زیارت حربن یزید ریاحی با روایت‌گری مصور توسط راوی و نماینده بعثه در مرقد مطهر ایشان برگزار می‌شود. همچنین همایش‌های جداگانه‌ای در کربلا در بعثه مقام معظم رهبری برگزار می‌شود که دانشجویان در این همایش تجدید میثاق مجددی با امام راحل، شهدا و مقام معظم رهبری می‌بندند.


کد مطلب: 29854

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/news/29854/۴۰۰۰-نفر-دانشگاهیان-یکماه-گذشته-عازم-عتبات-شدند

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir